Využití Wi-Fi sítí na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896241" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití Wi-Fi sítí na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá využíváním Wi-Fi sítí učiteli a případně žáky na základních školách, které jsou tvořeny prvním i druhým stupněm, v rámci Kraje Vysočina. Pozornost je věnována nejen technickým aspektům implementace, ale i přínosu a případným komplikacím, které s sebou dané řešení přináší. Vyhledali jsme školy, které vlastní Wi-Fi síť a zpřístupňují ji buď jen učitelům, nebo učitelům i žákům, a také školy, které Wi-Fi síť nevlastní. S řediteli těchto škol a s osobami starajícími se o chod počítačových sítí těchto škol jsme realizovali hloubkové polostrukturované rozhovory. Z výsledků vyplývá, že většina námi oslovených škol využívá Wi-Fi sítě v pedagogickém procesu, avšak přístup k síti mají obvykle jen učitelé. Školy, ve kterých by byla alespoň část výuky postavena na práci s tablety a používání Internetu, jsou dle našich zjištění výjimečné.
Název v anglickém jazyce
Use of Wi-Fi Networks among Primary and Lower Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
The article looks at the ways lower secondary and primary school pupils and teachers in the Vysočina Region make use of Wi-Fi networks. Attention has been devoted to technical aspects of their implementation as well as to the various benefits and the possible complications that a chosen solution has brought. Our research has covered a wide range of schools that use Wi-Fi networks and make them accessible only for teachers or for teachers and pupils as well as schools that are not in possession of Wi-Fi networks. In-depth, semi-structured interviews have been carried out with school headmasters and network managers. The results show that most of the interviewed schools use Wi-Fi networks to support teaching and learning. However, these networks are usually accessible for teachers only. According to our findings, schools in which at least some lessons are based on tablet and Internet use are quite rare.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
213-222
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—