Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití zkušenostního učení při výuce e bezpečnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896272" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití zkušenostního učení při výuce e bezpečnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá možnostmi využití zkušenostního učení při výuce e-bezpečnosti. Navrhli a realizovali jsme výuku, během níž byl studentům zprostředkován určitý negativní zážitek, z nějž se studenti měli poučit. Základem výuky byly námi připravené zážitkové situace, simulující e-bezpečnostní hrozby, s nimiž se studenti měli vyrovnat. Jestliže studenti včas neodhalili, že se jedná o e-bezpečnostní útok (byť pouze simulovaný), zažili určitou negativní zkušenost. V rámci článku popisujeme nejen způsob realizace výuky a zážitkových situací, ale i etické otázky týkající se takové výuky. Diskutujeme též zjištění z pilotního ověření výuky, které jsme realizovali na skupině vysokoškolských studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of experiential learning in e-safety lessons

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the use of experiential learning to teach e safety. We proposed and tested a lesson in which learners were confronted with a negative experience. The learners should learn a lesson from this experience. The teaching was based on experience situations which simulated e-safety threats and which the learners should cope with. If the learners did not reveal soon enough that the situation is an e-safety attack (even though a simulated one), they would go through a negative experience. In the article, we describe not only the way how the lesson and the experience situations were implemented, but also ethical questions regarding this teaching. Moreover, we discuss the findings from pilot lesson application which was carried out on university students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo&amp;DidactIG 2017

  • ISBN

    978-80-557-1216-1

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    5. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku