Využití zkušenostního učení při výuce e bezpečnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896272" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití zkušenostního učení při výuce e bezpečnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možnostmi využití zkušenostního učení při výuce e-bezpečnosti. Navrhli a realizovali jsme výuku, během níž byl studentům zprostředkován určitý negativní zážitek, z nějž se studenti měli poučit. Základem výuky byly námi připravené zážitkové situace, simulující e-bezpečnostní hrozby, s nimiž se studenti měli vyrovnat. Jestliže studenti včas neodhalili, že se jedná o e-bezpečnostní útok (byť pouze simulovaný), zažili určitou negativní zkušenost. V rámci článku popisujeme nejen způsob realizace výuky a zážitkových situací, ale i etické otázky týkající se takové výuky. Diskutujeme též zjištění z pilotního ověření výuky, které jsme realizovali na skupině vysokoškolských studentů.
Název v anglickém jazyce
The use of experiential learning in e-safety lessons
Popis výsledku anglicky
This article deals with the use of experiential learning to teach e safety. We proposed and tested a lesson in which learners were confronted with a negative experience. The learners should learn a lesson from this experience. The teaching was based on experience situations which simulated e-safety threats and which the learners should cope with. If the learners did not reveal soon enough that the situation is an e-safety attack (even though a simulated one), they would go through a negative experience. In the article, we describe not only the way how the lesson and the experience situations were implemented, but also ethical questions regarding this teaching. Moreover, we discuss the findings from pilot lesson application which was carried out on university students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo&DidactIG 2017
ISBN
978-80-557-1216-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
5. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—