Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896308" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.

  • Název v anglickém jazyce

    Small Schools as an Alternative of the Education

  • Popis výsledku anglicky

    Small schools have always had a specific task in the Czech education system and nowadays they experience a kind of renaissance. The topic of small schools is up-to-date for many countries of Western Europe today, mainly because of the attention given to the development of villages and regions. However, Czech educators often approach the topic as rather inefficient, unpromising progress of education. I work as a teacher at one of the smallest small schools in South Bohemia. Nowadays, this school is experiencing an influx of pupils from parents of the neighbouring villages. These parents are highly engaged in their children?s education and choose small schools intentionally even though the children have to commute to school. They give up the possibility of attending fully organized schools at their villages/towns at the same time. The situation suggests a question to investigate their educational (and generally parental) attentions which stand behind their choice

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a její křižovatky. Brno: Česká pedagogická společnost.

  • ISBN

    978-80-905245-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    41-52

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Datum konání akce

    26. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku