Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896308" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.
Název v anglickém jazyce
Small Schools as an Alternative of the Education
Popis výsledku anglicky
Small schools have always had a specific task in the Czech education system and nowadays they experience a kind of renaissance. The topic of small schools is up-to-date for many countries of Western Europe today, mainly because of the attention given to the development of villages and regions. However, Czech educators often approach the topic as rather inefficient, unpromising progress of education. I work as a teacher at one of the smallest small schools in South Bohemia. Nowadays, this school is experiencing an influx of pupils from parents of the neighbouring villages. These parents are highly engaged in their children?s education and choose small schools intentionally even though the children have to commute to school. They give up the possibility of attending fully organized schools at their villages/towns at the same time. The situation suggests a question to investigate their educational (and generally parental) attentions which stand behind their choice
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její křižovatky. Brno: Česká pedagogická společnost.
ISBN
978-80-905245-7-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
41-52
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—