Vývoj vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích od roku 1945 do současnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896517" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích od roku 1945 do současnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Počátky problematiky vzdělávání učitelů tělesné výchovy spadají v českých zemích do přelomu 60. a 70. let 19. století. Zprvu se jednalo hlavně o učitele základních škol a teprve následně přibylo i vzdělávání středoškolských učitelů tělesné výchovy. Zatímco učitelé základních škol byli po dlouhá desetiletí vzděláváni středoškolským způsobem na učitelských ústavech, tak vzdělávání středoškolských učitelů se postupně dostalo na kvalitativně daleko vyšší a hlavně univerzitní úroveň. K pokusu o srovnání této disproporce došlo až po roce 1945, ale i následně se systém vzdělávání učitelů tělesné výchovy vyvíjel značně klopotně a dlouho neměl ustálenou podobu, a to jak obsahově tak institucionálně. Toto sdělení se snaží přiblížit komplikovaný vývoj soustavy vzdělávání učitelů tělesné výchovy od II. světové války do současnosti. Ve své druhé části přináší stručný přehled vývoje a současného stavu všech pracovišť, které v České republice připravují aprobované tělocvikáře a další vysokoškolsky vzdělané tělovýchovné odborníky.
Název v anglickém jazyce
The development of education of educational teachers in the Czech lands from 1945 until now
Popis výsledku anglicky
The complex education of physical education teachers begun in the Czech lands at the turn of the 1960s and 1970s. At the beginning it involved elementary school teachers only. Later on of secondary school teachers of physical education were included. Elementary school teachers were taught at secondary school level for decades. However the education of secondary school teachers has gradually reached a higher level. Moreover it has reached university level. There was an attempt to connect this discrepancy only after 1945, however the actual method of training of physical education teachers has been shaky and inconsistent from both in content and in on institutional level. This communication seeks to clarify the complicated development of the method of physical education teachers from World War 2 up to date. The second part includes a brief overview of the development and current state of all workplaces in the Czech Republic where physical education graduates and other university-educated sports experts in the Czech Republic are developed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60100 - History and Archaeology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
6-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—