Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Včelí produkty a jejich zastoupení ve výživě dospělé populace ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896878" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Včelí produkty a jejich zastoupení ve výživě dospělé populace ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současný trend orientace na aktivní životní styl zahrnuje i orientaci na zdravé stravování a hledání alternativ "konvenčních" výživových strategií. Včelí produkty jsou zajímavým nutričním atributem. Dotazníkového šetření s využitím dotazníku vlastní konstrukce se zúčastnilo 1086 respondentů starších 18 let trvale žijících v České republice. Nejznámějším a nejpoužívanějším včelím produktem je med, kdy 99% oslovené dospělé populace má rámcovou představu o složení a použití, při deklarované průměrné spotřebě 0,6kg/os/rok, kdy v zájmových skupinách je spotřeba několikanásobně vyšší. Respondenti preferují tekutou konzistenci a květový (nektarový) med. Zde vzniká, vzhledem ke složení a původu českých medů, až na výjimky, rozpor. Nejméně známým produktem a i nejméně využívaným je včelí plod. Vzhledem k aktuálně platné potravinářské legislativě a nutričnímu potenciálu včelího plodu může jít do budoucna o velmi zajímavou volbu.

  • Název v anglickém jazyce

    Bee products and their representation in the nutrition of the adult population of the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The current trend towards active lifestyle orientation includes the focus on healthy eating and the search for alternatives to &quot;conventional&quot; nutritional strategies. Bee products are an interesting nutritional attribute. The questionnaire survey using a questionnaire of its own design was attended by 1086 respondents over 18 years of age permanently living in the Czech Republic. The most famous and most widely used bee product is honey, where 99% of the adult population has a general idea of composition and use, with a declared average consumption of 0.6 kg per person per year, where consumption is several times higher in interest groups. Respondents prefer liquid consistency and flowering (nectar) honey. Here, due to the composition and origin of Czech honey, controversy arises. The least known product and even the least used is the bee fruit. Given the current food legislation and nutritional potential of the bee, it can be a very interesting option in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30308 - Nutrition, Dietetics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Život ve zdraví 2017

  • ISBN

    978-80-210-8477-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    90-97

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku