Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher perspectives about using formative assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897147" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-63248-3_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-63248-3_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-63248-3_9" target="_blank" >10.1007/978-3-319-63248-3_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher perspectives about using formative assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines three different classroom teacher perspectives when using ASSIST-ME project formative assessment methods as described in the introductory chapter. The first ‘teacher perspective’ is about changes in teacher self-efficacies while using formative assessment methods as monitored by a pre- and post-teacher questionnaire. Teachers who tried the unfamiliar formative methods of assessment (see introductory book chapter for these methods) as well as their colleagues who did not were surveyed. The second ‘teacher perspective’ examines changes in teachers’ subjective theories while trying project-specific formative assessment methods in Czech Republic. Analyses are done through case studies and interviews. The final part of the chapter looks at teacher perspectives while using an Internet-based application to facilitate formative assessment. The teacher use of the application and their feedback about its utility are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher perspectives about using formative assessment

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines three different classroom teacher perspectives when using ASSIST-ME project formative assessment methods as described in the introductory chapter. The first ‘teacher perspective’ is about changes in teacher self-efficacies while using formative assessment methods as monitored by a pre- and post-teacher questionnaire. Teachers who tried the unfamiliar formative methods of assessment (see introductory book chapter for these methods) as well as their colleagues who did not were surveyed. The second ‘teacher perspective’ examines changes in teachers’ subjective theories while trying project-specific formative assessment methods in Czech Republic. Analyses are done through case studies and interviews. The final part of the chapter looks at teacher perspectives while using an Internet-based application to facilitate formative assessment. The teacher use of the application and their feedback about its utility are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy

  • ISBN

    978-3-319-63247-6

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    227-248

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly