Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of teachers’ perspective on formative peer assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43901432" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43901432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09500693.2020.1713418?journalCode=tsed20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09500693.2020.1713418?journalCode=tsed20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2020.1713418" target="_blank" >10.1080/09500693.2020.1713418</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of teachers’ perspective on formative peer assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers’ understanding of formative assessment is quite essential for its implementation in everyday classroom practices [Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89(2), 140–145]. This study investigates the development of teachers’ perspective on formative peer assessment when it is newly introduced into their teaching. A group of 18 science teachers participated in design-based research project in which they developed and enacted inquiry-based teaching units with embedded formative peer assessment instances. Teachers’ perspective on formative peer assessment was captured by means of group discussions and reporting tool at different stages of the project (before teaching the experimental units, after having taught the units and 20 months after that). Data were analysed by thematic analysis. The findings show that immersing teachers into this relatively new method, formative peer assessment, especially when they are co-investigating their own practice (in research project), may have significant impact on their conceptualisation and implementation of formative assessment in general.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of teachers’ perspective on formative peer assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers’ understanding of formative assessment is quite essential for its implementation in everyday classroom practices [Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89(2), 140–145]. This study investigates the development of teachers’ perspective on formative peer assessment when it is newly introduced into their teaching. A group of 18 science teachers participated in design-based research project in which they developed and enacted inquiry-based teaching units with embedded formative peer assessment instances. Teachers’ perspective on formative peer assessment was captured by means of group discussions and reporting tool at different stages of the project (before teaching the experimental units, after having taught the units and 20 months after that). Data were analysed by thematic analysis. The findings show that immersing teachers into this relatively new method, formative peer assessment, especially when they are co-investigating their own practice (in research project), may have significant impact on their conceptualisation and implementation of formative assessment in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Science Education

  • ISSN

    0950-0693

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    428-448

  • Kód UT WoS článku

    000507845000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078308562