Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Peer-Assessment as a Tool for Reflective Feedback in Pre-Service Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901656" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.esera.org/publications/esera-conference-proceedings/esera-2019" target="_blank" >https://www.esera.org/publications/esera-conference-proceedings/esera-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Peer-Assessment as a Tool for Reflective Feedback in Pre-Service Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study presents implementation of formative assessment, specifically peer-assessment, into the pre-service teacher training. Students of the Faculty of Education used structured assessment forms to evaluate their peers’ performance during a pedagogical practice placement, which is a mandatory part of MSc degree in teaching branches in the Czech Republic. This paper deals with the quality of provided written feedback. We found that pre-service teachers have problems with providing supportive feedback to their peers and they rather tend to assess using scales without comprehensive verbal comments. Written comments represented rather a description of observed lesson instead of constructive feedback and only in few cases it had attributes of formative assessment with advice on next steps to make better progress. Only a minimum amount of forms contained justification of students’ assessment. It was also found that pre-service teachers have problem identifying instructional goal of the lesson and often mistake it for topic of the lesson or they aim the goal at the teacher instead of students.

  • Název v anglickém jazyce

    Peer-Assessment as a Tool for Reflective Feedback in Pre-Service Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    This study presents implementation of formative assessment, specifically peer-assessment, into the pre-service teacher training. Students of the Faculty of Education used structured assessment forms to evaluate their peers’ performance during a pedagogical practice placement, which is a mandatory part of MSc degree in teaching branches in the Czech Republic. This paper deals with the quality of provided written feedback. We found that pre-service teachers have problems with providing supportive feedback to their peers and they rather tend to assess using scales without comprehensive verbal comments. Written comments represented rather a description of observed lesson instead of constructive feedback and only in few cases it had attributes of formative assessment with advice on next steps to make better progress. Only a minimum amount of forms contained justification of students’ assessment. It was also found that pre-service teachers have problem identifying instructional goal of the lesson and often mistake it for topic of the lesson or they aim the goal at the teacher instead of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging With Contemporary Challenges Through Science Education

  • ISBN

    978-88-945874-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "1137 – 1144"

  • Název nakladatele

    ALMA MATER STUDIORUM – University of Bologna

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Bologna

  • Datum konání akce

    26. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku