Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895947" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on pupils’ reflection on peer assessment in inquiry based mathematics lessons. Pupils participating in the study: (a) solved the problems, (b) provided oral or written feedback of a solution of the same problem solved by their classmates (in group discussion in the 2nd grade, in rubrics with written comments in 4th and 5th grade), (c) the solvers were allowed to use the peer feedback for revising their artefacts. After several lessons pupils were asked to reflect this experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on pupils’ reflection on peer assessment in inquiry based mathematics lessons. Pupils participating in the study: (a) solved the problems, (b) provided oral or written feedback of a solution of the same problem solved by their classmates (in group discussion in the 2nd grade, in rubrics with written comments in 4th and 5th grade), (c) the solvers were allowed to use the peer feedback for revising their artefacts. After several lessons pupils were asked to reflect this experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings. Equity and diversity in elementary mathematics education

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    205-215

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100021