Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895947" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on pupils’ reflection on peer assessment in inquiry based mathematics lessons. Pupils participating in the study: (a) solved the problems, (b) provided oral or written feedback of a solution of the same problem solved by their classmates (in group discussion in the 2nd grade, in rubrics with written comments in 4th and 5th grade), (c) the solvers were allowed to use the peer feedback for revising their artefacts. After several lessons pupils were asked to reflect this experience.
Název v anglickém jazyce
Introduction of formative peer assessment in primary mathematics from the pupils´ perspective
Popis výsledku anglicky
The study focuses on pupils’ reflection on peer assessment in inquiry based mathematics lessons. Pupils participating in the study: (a) solved the problems, (b) provided oral or written feedback of a solution of the same problem solved by their classmates (in group discussion in the 2nd grade, in rubrics with written comments in 4th and 5th grade), (c) the solvers were allowed to use the peer feedback for revising their artefacts. After several lessons pupils were asked to reflect this experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings. Equity and diversity in elementary mathematics education
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
205-215
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432421100021