Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Assessment of Simple Experiment by Preservice Primary Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898038" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dropbox.com/s/udtttlkihhyzbfr/Part_13_eBook.pdf?dl=0" target="_blank" >https://www.dropbox.com/s/udtttlkihhyzbfr/Part_13_eBook.pdf?dl=0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Assessment of Simple Experiment by Preservice Primary Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry education is accompanied by performing of simple experiments. This study is focused on the investigation whether the pre-service teachers are able to design simple experiment and if they are able to provide formative assessment by the written peer-feedback related to the design of experiment. Pre-service teachers (n=35) were introduced to the principles of the plant physiology. After it each one designed his/her experiment, which could demonstrate importance of the light for green plants. Peer assessment of the experimental design was the second step of the research. The results show that: (1) Experimental design can be useful tool for the identification of knowledge or competence level as well. (2) Pre-service primary teachers are able to prepare relevant experiment but with some mistakes corresponding with lack of the understanding of basic biological principles. (3) Research shows difficulties in the process of formative assessment, lack of experience with assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    The Assessment of Simple Experiment by Preservice Primary Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry education is accompanied by performing of simple experiments. This study is focused on the investigation whether the pre-service teachers are able to design simple experiment and if they are able to provide formative assessment by the written peer-feedback related to the design of experiment. Pre-service teachers (n=35) were introduced to the principles of the plant physiology. After it each one designed his/her experiment, which could demonstrate importance of the light for green plants. Peer assessment of the experimental design was the second step of the research. The results show that: (1) Experimental design can be useful tool for the identification of knowledge or competence level as well. (2) Pre-service primary teachers are able to prepare relevant experiment but with some mistakes corresponding with lack of the understanding of basic biological principles. (3) Research shows difficulties in the process of formative assessment, lack of experience with assessment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference

  • ISBN

    978-1-873769-84-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1836-1843

  • Název nakladatele

    Dublin City University

  • Místo vydání

    Dublin

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    21. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku