Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004805" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098" target="_blank" >10.1051/shsconf/20162601098</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area
Popis výsledku v původním jazyce
This review sets out to map research relating to the concept of peer observation when teachers observe lesson of another teacher which is on same level. The review builds on journal papers included in the Web of Science and/or ERIC databases. The study uses documents analysis when the units of analysis are concepts of peer observation, research aims and research methods of studies. The review aims to answer the following questions: What are the objectives of studies focused on peer observation of teacher in the studies? Which methods and approaches do the studies use? What are the results of these studies? The authors conclude the review with a summary of its findings and a discussion. There are a number of research instruments and methods for investigating peer observation by qualitative approach, but the challenge now is to develop ways of quantitative research approach.
Název v anglickém jazyce
Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area
Popis výsledku anglicky
This review sets out to map research relating to the concept of peer observation when teachers observe lesson of another teacher which is on same level. The review builds on journal papers included in the Web of Science and/or ERIC databases. The study uses documents analysis when the units of analysis are concepts of peer observation, research aims and research methods of studies. The review aims to answer the following questions: What are the objectives of studies focused on peer observation of teacher in the studies? Which methods and approaches do the studies use? What are the results of these studies? The authors conclude the review with a summary of its findings and a discussion. There are a number of research instruments and methods for investigating peer observation by qualitative approach, but the challenge now is to develop ways of quantitative research approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SHS Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-2424
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
EDP sciences
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Athens, Greece
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000386715200098