Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004805" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162601098" target="_blank" >10.1051/shsconf/20162601098</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review sets out to map research relating to the concept of peer observation when teachers observe lesson of another teacher which is on same level. The review builds on journal papers included in the Web of Science and/or ERIC databases. The study uses documents analysis when the units of analysis are concepts of peer observation, research aims and research methods of studies. The review aims to answer the following questions: What are the objectives of studies focused on peer observation of teacher in the studies? Which methods and approaches do the studies use? What are the results of these studies? The authors conclude the review with a summary of its findings and a discussion. There are a number of research instruments and methods for investigating peer observation by qualitative approach, but the challenge now is to develop ways of quantitative research approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Peer observation as teaching evaluation approach: An attempt to review the research area

  • Popis výsledku anglicky

    This review sets out to map research relating to the concept of peer observation when teachers observe lesson of another teacher which is on same level. The review builds on journal papers included in the Web of Science and/or ERIC databases. The study uses documents analysis when the units of analysis are concepts of peer observation, research aims and research methods of studies. The review aims to answer the following questions: What are the objectives of studies focused on peer observation of teacher in the studies? Which methods and approaches do the studies use? What are the results of these studies? The authors conclude the review with a summary of its findings and a discussion. There are a number of research instruments and methods for investigating peer observation by qualitative approach, but the challenge now is to develop ways of quantitative research approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SHS Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    EDP sciences

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Athens, Greece

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000386715200098