Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897776" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/02/10.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/02/10.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.012" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje návrh školního vzdělávacího programu (ŠVP) sloužícího jako vzor pro výuku vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie na základních školách. Vzorový ŠVP byl vytvořen v souvislosti s novým rámcovým vzdělávacím programem (RVP) a v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt v oblastech základů algoritmizace, programování, robotiky a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT.
Název v anglickém jazyce
Innovation of the FEP and SEP according to the present trends of ICT education in primary schools
Popis výsledku anglicky
The article represents a draft of a School Education Programme (SEP), which is going to be used as an exemplary for the education of ICT in pri-mary schools. The exemplary SEP was created in connection with a new Framework Education Programme (FEP) and according to the present trends of ICT education, based on the possibilities of the usage of modern technologies. The reworked SEP deals with the knowledge expected for students to master and the resulting learning materials in the areas of algo-rithms, programming, robotics, which are supposed to be taught in schools during ICT lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
73-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—