Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructionism in the Classroom: Creative Learning Activities on Computational Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897806" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.constructionism2018.fsf.vu.lt/file/repository/Proceeding_2018_Constructionism.pdf" target="_blank" >http://www.constructionism2018.fsf.vu.lt/file/repository/Proceeding_2018_Constructionism.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructionism in the Classroom: Creative Learning Activities on Computational Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution discusses learning activities without computer (“unplugged activities”) related to computational thinking, which challenge creativity. In more detail, these arrangements have these common properties: Creativity, Unplugged and Time. This contribution discusses the possibilities of being creative in the classroom and suggests to distinguish between four types of creative unplugged activities. More than 300 computer science educators (school and university) from different countries were asked about this classification scheme, about their experience with creative unplugged activities and the educational potential of the different types. Qualitative and quantitative analysis of the answers suggest that the classification scheme is quite acceptable for the community of CS educators.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructionism in the Classroom: Creative Learning Activities on Computational Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution discusses learning activities without computer (“unplugged activities”) related to computational thinking, which challenge creativity. In more detail, these arrangements have these common properties: Creativity, Unplugged and Time. This contribution discusses the possibilities of being creative in the classroom and suggests to distinguish between four types of creative unplugged activities. More than 300 computer science educators (school and university) from different countries were asked about this classification scheme, about their experience with creative unplugged activities and the educational potential of the different types. Qualitative and quantitative analysis of the answers suggest that the classification scheme is quite acceptable for the community of CS educators.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Constructionism, Computational Thinking and Educational Innovation: conference proceedings

  • ISBN

    978-609-95760-1-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    871-887

  • Název nakladatele

    Vilnius University

  • Místo vydání

    Vilnius, Litva

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    21. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku