Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational thinking education through creative unplugged activities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899928" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ioinformatics.org/journal/v13_2019_171_192.pdf" target="_blank" >https://ioinformatics.org/journal/v13_2019_171_192.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational thinking education through creative unplugged activities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Unplugged activities are well known in the computer science education. Creativity and computational thinking have been extensively researched and classified in last decade. In this paper we are focusing on creative unplugged activities and their potential in the classroom. We propose a model consisting of four types of creative unplugged activities that are used in CS education and present the results of an international online survey in which 360 educators participated in 2018. The survey found out how far the model is supported by educators, the extent to which creative activities are used in the classroom, what intentions are being pursued and what educational potential is seen in the four types of activities. Based on results of the survey we present ideas and methods on how to include and integrate creative unplugged activities into CS education and some possibilities on how to change such tasks to be more creative.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational thinking education through creative unplugged activities

  • Popis výsledku anglicky

    Unplugged activities are well known in the computer science education. Creativity and computational thinking have been extensively researched and classified in last decade. In this paper we are focusing on creative unplugged activities and their potential in the classroom. We propose a model consisting of four types of creative unplugged activities that are used in CS education and present the results of an international online survey in which 360 educators participated in 2018. The survey found out how far the model is supported by educators, the extent to which creative activities are used in the classroom, what intentions are being pursued and what educational potential is seen in the four types of activities. Based on results of the survey we present ideas and methods on how to include and integrate creative unplugged activities into CS education and some possibilities on how to change such tasks to be more creative.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Olympiads in Informatics

  • ISSN

    1822-7732

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    171-192

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072911442