Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897898" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zatímco v Česku je připravována reforma výuky informatiky, která zasáhne všechny stupně vzdělávání, na Slovensku tato reforma proběhla již před několika lety. Náš článek se zabývá výsledky, kterých v informatice dosahují čeští a slovenští žáci stejné věkové kategorie. Pro náš výzkum jsme vybrali úlohy, které byly použity v české i slovenské verzi mezinárodní soutěže Bebras (Bobřík informatiky a iBobor) a jejichž znění bylo téměř totožné. Tyto úlohy jsme analyzovali kvantitativními metodami z hlediska úspěšnosti žáků čtvrtých ročníků základních škol. Zabývali jsme se přitom zjištěními, zda a případně v jakých oblastech informatiky a ICT byly ve výsledcích žáků obou zemí rozdíly. Zjištěná specifika diskutujeme s ohledem na fakt, že zatímco na Slovensku je informatika povinným předmětem již od třetího ročníku základní školy, v Česku se žáci čtvrtých ročníků základních škol doposud s povinnou výuku informatiky nesetkali.

  • Název v anglickém jazyce

    The comparison of results reached by Czech and Slovak fourth year pupils in the Bebras contest

  • Popis výsledku anglicky

    In Czechia the educational reform of informatics is being prepared for every stage of education. In Slovakia a similar reform was made a few years ago. Our paper concentrates on the results which have been reached by the Czech and Slovak pupils of the same age category in informatics. For our research there were chosen the tasks that had been used both in Bobřík informatiky and iBobor (Czech and Slovak Bebras contest) with the almost identical wording. These tasks have been analysed using quantitative methods according to the success rate of the fourth year pupils in the primary school. This analysis is focused on finding differences between Czech and Slovak pupils’ results in several fields of informatics and digital literacy. These particularities are discussed with respect to the fact that informatics is a compulsory subject in Slovakia from the third year of primary school. On the contrary, Czech fourth year pupils have not received any compulsory informatics education so far.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Didinfo 2018

  • ISBN

    978-80-7494-424-6

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    243-252

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci a Univerzita Mateja Béla, Banská Bystrica

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    4. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku