Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897898" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor
Popis výsledku v původním jazyce
Zatímco v Česku je připravována reforma výuky informatiky, která zasáhne všechny stupně vzdělávání, na Slovensku tato reforma proběhla již před několika lety. Náš článek se zabývá výsledky, kterých v informatice dosahují čeští a slovenští žáci stejné věkové kategorie. Pro náš výzkum jsme vybrali úlohy, které byly použity v české i slovenské verzi mezinárodní soutěže Bebras (Bobřík informatiky a iBobor) a jejichž znění bylo téměř totožné. Tyto úlohy jsme analyzovali kvantitativními metodami z hlediska úspěšnosti žáků čtvrtých ročníků základních škol. Zabývali jsme se přitom zjištěními, zda a případně v jakých oblastech informatiky a ICT byly ve výsledcích žáků obou zemí rozdíly. Zjištěná specifika diskutujeme s ohledem na fakt, že zatímco na Slovensku je informatika povinným předmětem již od třetího ročníku základní školy, v Česku se žáci čtvrtých ročníků základních škol doposud s povinnou výuku informatiky nesetkali.
Název v anglickém jazyce
The comparison of results reached by Czech and Slovak fourth year pupils in the Bebras contest
Popis výsledku anglicky
In Czechia the educational reform of informatics is being prepared for every stage of education. In Slovakia a similar reform was made a few years ago. Our paper concentrates on the results which have been reached by the Czech and Slovak pupils of the same age category in informatics. For our research there were chosen the tasks that had been used both in Bobřík informatiky and iBobor (Czech and Slovak Bebras contest) with the almost identical wording. These tasks have been analysed using quantitative methods according to the success rate of the fourth year pupils in the primary school. This analysis is focused on finding differences between Czech and Slovak pupils’ results in several fields of informatics and digital literacy. These particularities are discussed with respect to the fact that informatics is a compulsory subject in Slovakia from the third year of primary school. On the contrary, Czech fourth year pupils have not received any compulsory informatics education so far.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Didinfo 2018
ISBN
978-80-7494-424-6
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
243-252
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci a Univerzita Mateja Béla, Banská Bystrica
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
4. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—