Jednoduché elektronické obvody s možným univerzálním použitím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898091" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mfi.upol.cz/files/27/2703/mfi_2703_206_216.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/27/2703/mfi_2703_206_216.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jednoduché elektronické obvody s možným univerzálním použitím
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá jednoduchá zapojení s tranzistory i dalšími obvody uplatnitelnými ve vzdělávacím procesu. Zařízení jsou široce aplikovatelná v badatelské výuce fyziky, informatiky, robotiky, automatizace i výuce elektroniky. To závisí na možné zvolené aplikaci i možnosti tvůrčího přístupu ke konstrukci. Zařízení se vyznačují velmi jednoduchou konstrukcí, nízkou materiálovou náročností i dostupností z hlediska výroby. Elektronické obvody je možné realizovat přímo ve výuce. Vybraná zařízení mohou univerzálně pokrývat elementární všeobecnou, odbornou i praktickou výuku ve výše uvedených oborech. Jsou hlavně použitelné i vhodné pro konstruktivistický model výuky i pro badatelsky orientovanou výuku na nižších stupních škol.
Název v anglickém jazyce
Simply electronic circuits with possible universal application
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with construction of simple circuits of transistors and other circuits applicable in educational process. Devices are also widely applicable in inquiry-based istruction teaching in educational proces of physics, computer science, robotics and of electronics. It is depending on the selected type of application and posibility of creative approach to the construction. Devices are characetrized by very simply construction, low material demands and avialabibility in terms of productions. Electronic circuits can be built directly in educational process. Choosen devices may cover the universally and the specialized teaching in mentioned branches. They are mainly applicable in practical education and suitable for model of the constructivism in education as are the „learning by doing“ or the „inquiry-based istruction teaching“ at lower types of schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
206-215
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—