Jednoduchý průmyslový manipulátor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896192" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mfi.upol.cz/files/26/2601/mfi_2601_035_043.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/26/2601/mfi_2601_035_043.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jednoduchý průmyslový manipulátor
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá technické řešení jednoduchého průmyslového manipulátoru. Zařízení, které pokrývá prakticky orientovanou výuku informatiky, robotiky, automatizace při změně uspořádání experimentu i fyziky, respektive mechaniky, elektroniky i mechatroniky. To závisí na možné zvolené aplikaci. Zařízení je též velmi jednoduché, materiálově nenáročné a nenáročné z hlediska výroby, že je možné jej realizovat přímo ve výuce. Jako konstrukční součásti částečně využívá použitých komponent a součástí dostupných ve školách. Zařízení může univerzálně pokrývat elementární odbornou praktickou výuku ve výše uvedených oborech a je vhodné i pro konstruktivistický model výuky, respektive pro badatelsky orientovanou výuku na nižších stupních škol.
Název v anglickém jazyce
Simple industrial manipulator
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with construction of simple industrial manipulator. Application of the device covers the practical oriented teaching in educational proces of informatics, physics, mechanics, electronics, and mechatronics. It is depending on the approach to the type of appliyng subject. The construction of device is so easy and cheap that it can to be realized directly in teaching and apply it, in the related subjects. Applied components of device are partially components of devices that are available at schools. Developed device can universaly cover elementary and specialized teaching. It is mainly applicable in practical education and suitable for model of constructivism in education as are ?learning by doing? or ?explorational oriented teaching? at lower types of schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
35-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—