Bádání dětí předškolního věku. Vzdělávací software pro učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F20%3A63526681" target="_blank" >RIV/70883521:28140/20:63526681 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28150/20:63526681
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bádání dětí předškolního věku. Vzdělávací software pro učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Software je prostředkem určeným pro učitele mateřských škol (případně studenty, rodiče). Má podnítit jejich reflektování a pochopení klíčových principů badatelského vzdělávání se zaměřením na děti předškolního věku. Představuje rovněž praktický nástroj zabezpečující aplikaci těchto principů ve vzdělávání dětí v předškolním věku. Pracuje s fenomény, které zásadně determinují bádání dětí, a to s rozvíjením jejich poznávání, vnímání a představivosti, se získáváním zkušeností či podporou jejich zvědavosti. Předkládá i jistý rámec, který je možné využít při bádání dětí v rámci přírodovědných a společenskovědných témat spadajících do obsahu předškolního vzdělávání. V návaznosti na předešlé nakonec vyúsťuje v deskripci hlavních aspektů vědy a bádání jako procesu, který vědecké postupy primárně definuje. Učitelům tak načrtává aplikační schéma pro realizaci badatelského vzdělávání v podmínkách mateřských škol.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based education for preschool children. Educational software for teachers
Popis výsledku anglicky
The software is a teaching tool for preschool teachers (or students, parents). It aims to encourage their reflection and understanding of the key principles in inquiry-based education for preschool children providing possible application of these principles. It reveals phenomena that fundamentally determine children's inquiry, namely developing their cognition, perception, and imagination, gaining experience, or supporting their curiosity. It also presents a framework for inquiry-based education in natural and social sciences within preschool education content. It ultimately results in a description of the main aspects of science and research as a process that primarily defines scientific procedures. It thus outlines an application scheme for teachers concerning the implementation of inquiry-based education in the preschool environment.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000331" target="_blank" >TL02000331: Koncepce vzdělávání pro generaci Alfa s využitím badatelských principů učení se v mateřské škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TL02000331
Technické parametry
Aplikace s GUI pro Windows vytvořená v jazyku C++ a Windows Forms.
Ekonomické parametry
Software byl vytvořen jako jeden z výstupů projektu podpořeného TA ČR. Představuje nástroj pro rozvoj pedagogických a digitálních kompetencí učitelů mateřských škol, které mají využít při badatelsky orientovaném vzdělávání dětí v MŠ. Má tedy učitelům pomoct a vést je k aplikaci principů badatelsky orientovaného vzdělávání a jejich komplexnějšímu využívání ve svých didaktických strategiích, napříč obsahem předškolního vzdělávání.
IČO vlastníka výsledku
70883521
Název vlastníka
Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně