Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898235" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Humans ignorance of the plants in our surroundings, called as „plant blindness“ is a serious environmental problem of human society. As one of the reasons of plant blindness the low attractiveness of botany learning at school is considered. This contribution brings the results of the survey testing the impact of inquiry education on the attractiveness of botany education at Czech schools. The results indicate, that inquiry approach, especially in combination with outdoor education and supported by the use of modern technology can attract the students to botany.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?

  • Popis výsledku anglicky

    Humans ignorance of the plants in our surroundings, called as „plant blindness“ is a serious environmental problem of human society. As one of the reasons of plant blindness the low attractiveness of botany learning at school is considered. This contribution brings the results of the survey testing the impact of inquiry education on the attractiveness of botany education at Czech schools. The results indicate, that inquiry approach, especially in combination with outdoor education and supported by the use of modern technology can attract the students to botany.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education in Science Educaion XV.

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900013