Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898235" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?
Popis výsledku v původním jazyce
Humans ignorance of the plants in our surroundings, called as „plant blindness“ is a serious environmental problem of human society. As one of the reasons of plant blindness the low attractiveness of botany learning at school is considered. This contribution brings the results of the survey testing the impact of inquiry education on the attractiveness of botany education at Czech schools. The results indicate, that inquiry approach, especially in combination with outdoor education and supported by the use of modern technology can attract the students to botany.
Název v anglickém jazyce
Inquiry Education in Botany - A Way to Cope with Plant Blindness?
Popis výsledku anglicky
Humans ignorance of the plants in our surroundings, called as „plant blindness“ is a serious environmental problem of human society. As one of the reasons of plant blindness the low attractiveness of botany learning at school is considered. This contribution brings the results of the survey testing the impact of inquiry education on the attractiveness of botany education at Czech schools. The results indicate, that inquiry approach, especially in combination with outdoor education and supported by the use of modern technology can attract the students to botany.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education in Science Educaion XV.
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
120-128
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900013