Badatelská přírodovědná soutěžní hra projektu "Heureka! aneb podpora badatelských aktivit žáků ZŠ v přírodovědných předmětech"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10194085" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10194085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelská přírodovědná soutěžní hra projektu "Heureka! aneb podpora badatelských aktivit žáků ZŠ v přírodovědných předmětech"
Popis výsledku v původním jazyce
Badatelská přírodovědná soutěžní hra byla vytvořena s cílem pomoci žákům se naučit vědecky pracovat, vědecky argumentovat, sdělovat výsledky svého bádání ostatním a vytvářet a prohlubovat jejich vztah ke zvolenému oboru. Skládá se z 10ti kol, každé je věnováno jednomu z těchto oborů: botanika, zoologie, obecná biologie, mykologie, biologie člověka, ekologie, geologie, mineralogie a petrologie, paleontologie, astronomie a fyzika. Soutěžní úkoly jsou vytvářeny i hodnoceny vědci z Národního Muzea v Praze aPedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Právě možnost komunikace žáků s vědci má sloužit jako hlavní motivační složka pro účast žáků v soutěži a ke zvýšení jejich zájmu o přírodovědné předměty. Úlohy z badatelské soutěže jsou volně dostupné na webových stránkách projektu "Heureka! aneb podpora badatelských aktivit žáků ZŠ v přírodovědných předmětech" (www.objevuj.eu) a lze je používat také v běžné výuce nebo při mimoškolní činnosti. Předběžné výsledky analýzy žákovských řešení v
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based science competition game of project "Heureka! inquiry-based science education in practise"
Popis výsledku anglicky
Inquiry-based science competition game was created in order to help students to learn the ways of scietific work, scientific argumentation, to present results of their findings and form their relation to science at all. It consists of 10 rounds, each ofthem is dealing with one branch of science: botany, zoology, general biology, mycology, human biology, ecology, geology, mineralogy and petrology, paleontology, astronomy and physics. Competition assignments are created and evaluated by scientists from National Museum in Prague and Faculty of Education, Charles University in Prague. Possibility of communication between students and scientist was meant to be the main part of motivation of students to participate on competition and to improve their interest to learn science. Assignments of competition game are freely available at website of project "Heureka! inquiry-based science education in practise" (www.objevuj.eu) and can be also used in classroom or after-school instruction. Prelimi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
ISBN
978-80-7290-763-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
120-125
Název nakladatele
Praha: UK PedF
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—