Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898200" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezinárodně používaný termín “Plant blindness” označuje ignoranci člověka vůči rostlinám. Člověk nedoceňuje a mnohdy ani dobře nezná roli rostlin ve svém životním prostředí. Toto přehlížení rostlin může mít v souvislosti s probíhající klimatickou změnou pro budoucnost lidstva vážné negativní důsledky. Následující příspěvek hledá možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném vzdělávání. Příspěvek vychází z výsledků několika autorčiných předcházejících výzkumů zaměřených na botanická témata ve výuce, které probíhaly v minulých letech na základních a středních školách. Je zdůrazněna potřeba inovace současného kurikula a doplnění chybějících aktuálních témat do výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Possible causes of „plant blindness“ in Czech science curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    “Plant blindness” is overall phenomenon characterized in international literature like human’s ignorance of the plants and their role in our environment, having serious consequences for the future of human’s being. This contribution is looking for the roots of plant blindness among the Czech young generation which can be discovered already in science education. The contribution is based on the results of several previous surveys aimed on botany topics in science education at Czech basic and secondary schools. The needs for changes, incorporation of missing topics and ideas for innovation of recent science curriculum are highlighted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    345-349

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku