Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898200" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu
Popis výsledku v původním jazyce
Mezinárodně používaný termín “Plant blindness” označuje ignoranci člověka vůči rostlinám. Člověk nedoceňuje a mnohdy ani dobře nezná roli rostlin ve svém životním prostředí. Toto přehlížení rostlin může mít v souvislosti s probíhající klimatickou změnou pro budoucnost lidstva vážné negativní důsledky. Následující příspěvek hledá možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném vzdělávání. Příspěvek vychází z výsledků několika autorčiných předcházejících výzkumů zaměřených na botanická témata ve výuce, které probíhaly v minulých letech na základních a středních školách. Je zdůrazněna potřeba inovace současného kurikula a doplnění chybějících aktuálních témat do výuky.
Název v anglickém jazyce
Possible causes of „plant blindness“ in Czech science curriculum
Popis výsledku anglicky
“Plant blindness” is overall phenomenon characterized in international literature like human’s ignorance of the plants and their role in our environment, having serious consequences for the future of human’s being. This contribution is looking for the roots of plant blindness among the Czech young generation which can be discovered already in science education. The contribution is based on the results of several previous surveys aimed on botany topics in science education at Czech basic and secondary schools. The needs for changes, incorporation of missing topics and ideas for innovation of recent science curriculum are highlighted.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
345-349
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—