Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading comprehension skills and understanding of graphs among undergraduate south bohemian university students of biology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898238" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading comprehension skills and understanding of graphs among undergraduate south bohemian university students of biology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reading comprehension of scientific texts and interpretation of graphs are critical abilities for achievement in science. For this reason, future science teachers’ education at universities should include, among others, the development of skills necessary for reading comprehension of scientific texts as well as proper understanding of graphs. This contribution describes the results of a survey focusing on scientific text comprehension and graph understanding conducted among first-year biology students entering the Faculty of Education, University of South Bohemia. The results show that these students lacked some skills necessary for text comprehension, especially inference skills for reading, and they have difficulties in understanding scientific vocabulary. Reading comprehension of scientific text was found to correlate with participants’ prior achievement in biology at secondary school. The participants also had problems understanding graphs, in particular recognizing relations and scale range displayed in graphs. A surprisingly weak correlation was found between participants’ understanding of graphs and prior achievement in mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading comprehension skills and understanding of graphs among undergraduate south bohemian university students of biology

  • Popis výsledku anglicky

    Reading comprehension of scientific texts and interpretation of graphs are critical abilities for achievement in science. For this reason, future science teachers’ education at universities should include, among others, the development of skills necessary for reading comprehension of scientific texts as well as proper understanding of graphs. This contribution describes the results of a survey focusing on scientific text comprehension and graph understanding conducted among first-year biology students entering the Faculty of Education, University of South Bohemia. The results show that these students lacked some skills necessary for text comprehension, especially inference skills for reading, and they have difficulties in understanding scientific vocabulary. Reading comprehension of scientific text was found to correlate with participants’ prior achievement in biology at secondary school. The participants also had problems understanding graphs, in particular recognizing relations and scale range displayed in graphs. A surprisingly weak correlation was found between participants’ understanding of graphs and prior achievement in mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, Biologiedidaktik als Wissenschaft“ 21. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktikder Biologie im VBIO, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, 2017

  • ISBN

    978-3-7065-5910-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    301-316

  • Název nakladatele

    Studienverlag Ges.m.b.H.

  • Místo vydání

    Insbruck

  • Místo konání akce

    Halle-Wittenberg, SRN

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku