Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898216" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu
Popis výsledku v původním jazyce
Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.
Název v anglickém jazyce
Scientific Text Comprehension Ability of the First Grade Pre-service Science Teachers
Popis výsledku anglicky
The ability to understand scientific text is considered as one of the basic components of so called “scientific literacy” and is related to the ability to understand particular elements of “scientific language”. The contribution brings a results of a survey aimed on the level of understanding of the scientific text of the first grade students of the faculty of Education, University of South Bohemia at the beginning of their study. As follows from the results of the survey, general comprehension of scientific text as well as particular reading skills, namely inference skills for reading and understanding scientific vocabulary, are not entirely sufficient and therefore there is a possibility for an improvement during the study. The contribution discusses also methods, recommended by foreign literature for the improvement of these particular skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
329-335
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—