Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898216" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.

  • Název v anglickém jazyce

    Scientific Text Comprehension Ability of the First Grade Pre-service Science Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to understand scientific text is considered as one of the basic components of so called “scientific literacy” and is related to the ability to understand particular elements of “scientific language”. The contribution brings a results of a survey aimed on the level of understanding of the scientific text of the first grade students of the faculty of Education, University of South Bohemia at the beginning of their study. As follows from the results of the survey, general comprehension of scientific text as well as particular reading skills, namely inference skills for reading and understanding scientific vocabulary, are not entirely sufficient and therefore there is a possibility for an improvement during the study. The contribution discusses also methods, recommended by foreign literature for the improvement of these particular skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    329-335

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku