GeoGebra a OK Geometry jako nástroje dokazování v geometrii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898396" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898396 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
GeoGebra a OK Geometry jako nástroje dokazování v geometrii
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se vztahuje k workshopu, který autor vedl na Česko-slovenské konferenci o geometrii a grafice. Jeho cílem je seznámit čtenáře s možnostmi, které nabízejí volně dostupné programy GeoGebra a OK Geometry pro zkoumání vlastností a vztahů daných geometrických konstrukcí v rovině. Zatímco program GeoGebra (geogebra.org) je v současnosti využíván pro výuku na mnoha základních, středních i vysokých školách, program OK Geometry (z-maga.si), který je rovněž dostupný v češtině, na své chvíle slávy stále čeká. Každý z těchto programů dokáže pro potřeby odhalování a dokazování geometrických vlastností nabídnout unikátní prostředky. GeoGebra disponuje propojením geometrické konstrukce s nástroji automatického dokazování vět, jehož efektivita neustále roste. Program OK Geometry zase dokáže s velmi dobrou úspěšností odhalit vlastnosti daného geometrického obrázku a vztahy, které panují mezi jeho dílčími komponentami. Tyto schopnosti obou programů, případně jejich kombinace, budou představeny prostřednictvím konkrétních příkladů.
Název v anglickém jazyce
GeoGebra and OK Geometry as proving tools in geometry
Popis výsledku anglicky
The paper relates to the workshop that was held at the Czech-Slovak conference on geometry and graphics.It deals with the issues of the teaching of plane geometry at secondary school and at university courses for future teachers of mathematics. Particularly it is focused on the use of free downloadable software GeoGebra and OK Geometry to teach the deductive method through the geometry proving. By means of concrete examples it is shown how these computer programs can be meaningfully integrated into teaching to help pupils to find the right arguments for proving the given properties.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Czech-Slovak Conference on Geometry and Graphics 2018
ISBN
978-80-214-5652-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
85-90
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hotel Skalní mlýn, Blansko
Datum konání akce
10. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—