Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Buchbergerův algoritmus a soustavy polynomiálních rovnic pro řešitele úloh MO

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898420" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898420 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/18:43959795

  • Výsledek na webu

    <a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2018_Hora_Konigsmarkova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2018_Hora_Konigsmarkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Buchbergerův algoritmus a soustavy polynomiálních rovnic pro řešitele úloh MO

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V polovině šedesátých let minulého století objevil B. Buchberger algoritmus pro nalezení tzv. Gröbnerovy báze a tím se otevřela nová cesta pro řešení soustav polynomiálních rovnic. Bylo by možné seznámit v omezeném čase studenty talentované v matematice, řešitele úloh matematických olympiád, alespoň se základy této metody? V článku je navržen jeden postup, který se na rozdíl od „velké“ teorie omezuje jen na jednodušší příklady a pracuje jen s lexikografickým uspořádáním termů.

  • Název v anglickém jazyce

    Buchberger algorithm and systems of polynomial equations for MO problem solvers

  • Popis výsledku anglicky

    In the mid-1960s B. Buchberger discovered an algorithm for finding the Gröbner base and thus opened a new way for solving algebraic equations. Would it be possible for talented students that participate mathematical competitions, to learn the basics of this method in a limited amount of time? This article proposes a procedure that allows the students to understand the complex theory, using simple examples based only on the lexicographical ordering of terms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    2336-2081

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    23-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus