Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinary Relations Supporting Propaedeutics of Mathematics in Primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899609" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://blogs.exeter.ac.uk/ijtme/vol-26-no-3-2019/" target="_blank" >http://blogs.exeter.ac.uk/ijtme/vol-26-no-3-2019/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v26.3.07" target="_blank" >10.1564/tme_v26.3.07</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinary Relations Supporting Propaedeutics of Mathematics in Primary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a way of utilizing interdisciplinary relations between two educational branches, Mathematics and its applications and Information technologies (ICT) in integrated learning by the use of the Scratch programming language. The authors also present how they understand the concept of integrated learning and why they have chosen to integrate mathematics and programming in Scratch. The situation regarding state testing in the Czech Republic and its outputs, which had been the main impulse for why to create presented activities, will be outlined. The main part of this paper is dedicated to created activities. They focus on topics of geometry and tessellations from the educational branch of mathematics and its application and topics of programming and vector graphics from educational ICT branch. At the end of the article, the authors describe the conducted pilot survey and its outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinary Relations Supporting Propaedeutics of Mathematics in Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a way of utilizing interdisciplinary relations between two educational branches, Mathematics and its applications and Information technologies (ICT) in integrated learning by the use of the Scratch programming language. The authors also present how they understand the concept of integrated learning and why they have chosen to integrate mathematics and programming in Scratch. The situation regarding state testing in the Czech Republic and its outputs, which had been the main impulse for why to create presented activities, will be outlined. The main part of this paper is dedicated to created activities. They focus on topics of geometry and tessellations from the educational branch of mathematics and its application and topics of programming and vector graphics from educational ICT branch. At the end of the article, the authors describe the conducted pilot survey and its outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Technology in Mathematics Education

  • ISSN

    1744-2710

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Kód UT WoS článku

    000502274200008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999