Zahradní pedagogika v krajích česko-rakouského pohraničí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899708" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/04.pdf" target="_blank" >http://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.004" target="_blank" >10.5507/epd.2019.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zahradní pedagogika v krajích česko-rakouského pohraničí
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit existenci školních zahrad ve školách spadajících do krajů česko-rakouského pohraničí a prozkoumat materiální zabezpečení a připravenost základních škol na zavádění zahradní pedagogiky do vyučování. Na výzkumu spolupracovali zaměstnanci 259 základních škol územně spadajících do Jihočeského, Jihomoravského kraje a kraje Vysočina. Data byla získávána prostřednictvím elektronického dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplývá, že pouze 25 % základních škol participujících na výzkumu nedisponuje školní zahradou. V zahradních areálech aktuálně dochází k budování prvků, které činí zahradu komplexněji využitelnou a mizí tak jejich striktně pěstitelské zaměření. Školní zahrady jsou využívány v různé míře v rámci zahradní pedagogiky ve všech vyučovacích předmětů.
Název v anglickém jazyce
Garden-based education in the regions of the Czech-Austrian borderlands
Popis výsledku anglicky
The main objective of the research was to verify the existence of school gardens in schools situated in the regions of the Czech-Austrian borderlands and assess the available material potential and readiness of primary schools for the introduction of garden-based education in teaching. The staff of 259 primary schools situated in the South Bohemian, South Moravian and the Vysočina regions worked together on the research. Data was obtained through an electronic survey questionnaire. The research shows that only 25% of primary schools participating in research do not have a school garden. Various features are currently being built in gardens that will make them more complex and usable spaces, with the disappearance of gardens used for cultivation only. School gardens are used in varying degrees in all school subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
37-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—