Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899886" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/339031078_Beyond_Grades_GPA_and_Its_Relationship_to_Achievement_Goal_Orientations_and_Student_Approaches_to_Learning" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/339031078_Beyond_Grades_GPA_and_Its_Relationship_to_Achievement_Goal_Orientations_and_Student_Approaches_to_Learning</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning
Popis výsledku v původním jazyce
The main purpose of this study is to examine the relationship of university-level GPA to achievement goal orientations and student approaches to learning. Self-reported data were collected from 124 second-year students enrolled in the Specialization in Pedagogy study program at the Faculty of Education, University of South Bohemia in the Czech Republic. The results of the correlational analysis showed GPA being weakly yet non-significantly associated with mastery goal orientation and with the achieving approach. Contrary to prevailing evidence, GPA was virtually unassociated with performance goal orientations. This rather unusual finding is discussed in the context of the specific social environment of the particular institution. The findings indicate that correlates of GPA do not contradict the motivational attributes of the social construct of excellent students.
Název v anglickém jazyce
Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning
Popis výsledku anglicky
The main purpose of this study is to examine the relationship of university-level GPA to achievement goal orientations and student approaches to learning. Self-reported data were collected from 124 second-year students enrolled in the Specialization in Pedagogy study program at the Faculty of Education, University of South Bohemia in the Czech Republic. The results of the correlational analysis showed GPA being weakly yet non-significantly associated with mastery goal orientation and with the achieving approach. Contrary to prevailing evidence, GPA was virtually unassociated with performance goal orientations. This rather unusual finding is discussed in the context of the specific social environment of the particular institution. The findings indicate that correlates of GPA do not contradict the motivational attributes of the social construct of excellent students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019
ISBN
978-80-87952-31-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
528-537
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
16. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—