Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899886" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/339031078_Beyond_Grades_GPA_and_Its_Relationship_to_Achievement_Goal_Orientations_and_Student_Approaches_to_Learning" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/339031078_Beyond_Grades_GPA_and_Its_Relationship_to_Achievement_Goal_Orientations_and_Student_Approaches_to_Learning</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of this study is to examine the relationship of university-level GPA to achievement goal orientations and student approaches to learning. Self-reported data were collected from 124 second-year students enrolled in the Specialization in Pedagogy study program at the Faculty of Education, University of South Bohemia in the Czech Republic. The results of the correlational analysis showed GPA being weakly yet non-significantly associated with mastery goal orientation and with the achieving approach. Contrary to prevailing evidence, GPA was virtually unassociated with performance goal orientations. This rather unusual finding is discussed in the context of the specific social environment of the particular institution. The findings indicate that correlates of GPA do not contradict the motivational attributes of the social construct of excellent students.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond grades: GPA and its relationship to achievement goal orientations and student approaches to learning

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of this study is to examine the relationship of university-level GPA to achievement goal orientations and student approaches to learning. Self-reported data were collected from 124 second-year students enrolled in the Specialization in Pedagogy study program at the Faculty of Education, University of South Bohemia in the Czech Republic. The results of the correlational analysis showed GPA being weakly yet non-significantly associated with mastery goal orientation and with the achieving approach. Contrary to prevailing evidence, GPA was virtually unassociated with performance goal orientations. This rather unusual finding is discussed in the context of the specific social environment of the particular institution. The findings indicate that correlates of GPA do not contradict the motivational attributes of the social construct of excellent students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2019

  • ISBN

    978-80-87952-31-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    528-537

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    16. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku