Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tacit knowledge as an indicator of academic performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63523548" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63523548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0309877X.2019.1614544?journalCode=cjfh20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0309877X.2019.1614544?journalCode=cjfh20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0309877X.2019.1614544" target="_blank" >10.1080/0309877X.2019.1614544</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tacit knowledge as an indicator of academic performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite years of debate over the usefulness of tacit knowledge, limited empirical research has quantitatively studied the contribution that tacit knowledge makes to university students’ performance. The purpose of this study was to examine the extent to which tacit knowledge correlates with other predictors and indicators of academic performance. Two studies were conducted in which a total of 448 university students participated. The results suggest that tacit knowledge has a small correlation with cumulative GPA, the percentage of academic requirements passed on the first attempt, achievement motivation, conscientiousness, extraversion, and gender. No statistically significant correlations were found with intellectual abilities, attention, openness to experience, agreeableness, field of study, or study programme/degree. The findings support claims about the importance of tacit knowledge in academic settings and its difference from cognitive abilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Tacit knowledge as an indicator of academic performance

  • Popis výsledku anglicky

    Despite years of debate over the usefulness of tacit knowledge, limited empirical research has quantitatively studied the contribution that tacit knowledge makes to university students’ performance. The purpose of this study was to examine the extent to which tacit knowledge correlates with other predictors and indicators of academic performance. Two studies were conducted in which a total of 448 university students participated. The results suggest that tacit knowledge has a small correlation with cumulative GPA, the percentage of academic requirements passed on the first attempt, achievement motivation, conscientiousness, extraversion, and gender. No statistically significant correlations were found with intellectual abilities, attention, openness to experience, agreeableness, field of study, or study programme/degree. The findings support claims about the importance of tacit knowledge in academic settings and its difference from cognitive abilities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0821" target="_blank" >GAP407/12/0821: Vytvoření českého nástroje pro měření akademických tacitních znalostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Further and Higher Education

  • ISSN

    0309-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    877-895

  • Kód UT WoS článku

    000559805500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067040715