Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of tacit knowledge for a successful graduation from the university students' point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875636" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of tacit knowledge for a successful graduation from the university students' point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focused on the perception of the importance of tacit knowledge. The target group was university students. Questionnaires with the Likert scale were chosen for the survey data collection. As the term 'tacit knowledge' does not belong amongst terms that are commonly used by the general public, several other concepts to express tacit knowledge that could be more easily understood by the students were identified and used. The statistical analysis included constructions of heat maps, cluster analyses and analyses of variance. Qualitative analysis based on coding of semantic units was used as well. The research indicates students realize the importance of tacit knowledge, especially selfmanagement and social skills, for academic success. There were found some differences in the perceived importance of tacit knowledge depending on gender, faculty the respondents were from, and the study program degree (Bachelor's or Master's). Further, situations connected with student's life in which tacit knowledge is important were identified as well tacit knowledge important for academic success. The findings indicate some connections between tacit knowledge and personality characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of tacit knowledge for a successful graduation from the university students' point of view

  • Popis výsledku anglicky

    The study focused on the perception of the importance of tacit knowledge. The target group was university students. Questionnaires with the Likert scale were chosen for the survey data collection. As the term 'tacit knowledge' does not belong amongst terms that are commonly used by the general public, several other concepts to express tacit knowledge that could be more easily understood by the students were identified and used. The statistical analysis included constructions of heat maps, cluster analyses and analyses of variance. Qualitative analysis based on coding of semantic units was used as well. The research indicates students realize the importance of tacit knowledge, especially selfmanagement and social skills, for academic success. There were found some differences in the perceived importance of tacit knowledge depending on gender, faculty the respondents were from, and the study program degree (Bachelor's or Master's). Further, situations connected with student's life in which tacit knowledge is important were identified as well tacit knowledge important for academic success. The findings indicate some connections between tacit knowledge and personality characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0821" target="_blank" >GAP407/12/0821: Vytvoření českého nástroje pro měření akademických tacitních znalostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Interdisciplinary Educational Studies

  • ISSN

    2327-011X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    69-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus