The Influence of Tacit Knowledge on the Behaviour of College Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870941" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870941 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Tacit Knowledge on the Behaviour of College Students
Popis výsledku v původním jazyce
Tacit knowledge is one of the factors that influence the success of studying at colleges. The aim of the study overview is to clarify the principle of the mentioned phenomenon. Students owning tacit knowledge are often unaware of it, although tacit knowledge influences their actions. Tacit knowledge impacts also on their assumptions, beliefs and feelings. The ability to form tacit knowledge quickly and to develop it is one of the demonstrations of so-called practical intelligence. Students who have tacit knowledge are able to adapt their behaviour to an academic setting and so play a successful role. They also prepare themselves for their position in future work and to achieve their life aims successfully. Moulding of tacit knowledge can be facilitatedby the setting created by teachers but the key role in this process belongs to the students themselves.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Tacit Knowledge on the Behaviour of College Students
Popis výsledku anglicky
Tacit knowledge is one of the factors that influence the success of studying at colleges. The aim of the study overview is to clarify the principle of the mentioned phenomenon. Students owning tacit knowledge are often unaware of it, although tacit knowledge influences their actions. Tacit knowledge impacts also on their assumptions, beliefs and feelings. The ability to form tacit knowledge quickly and to develop it is one of the demonstrations of so-called practical intelligence. Students who have tacit knowledge are able to adapt their behaviour to an academic setting and so play a successful role. They also prepare themselves for their position in future work and to achieve their life aims successfully. Moulding of tacit knowledge can be facilitatedby the setting created by teachers but the key role in this process belongs to the students themselves.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0821" target="_blank" >GAP407/12/0821: Vytvoření českého nástroje pro měření akademických tacitních znalostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
IV
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
33-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—