Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Early Programming Education Based on Concept Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899922" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://constructivist.info/14/3/360.vanicek" target="_blank" >https://constructivist.info/14/3/360.vanicek</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Early Programming Education Based on Concept Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main context of this study is the shift of programming education from professional development to general education. The article deals with methods, environments and approaches to teaching programming to everyone. Conceiving programming education as concept building by creating pupils’ mental models in selected didactical environments that are constructed to allow pupils to focus on the given problem and, at the same time, to have the structure of a set of similar short tasks of increasing difficulty with the same underlying concept. Design-based research on the evaluation of curricular materials created according to this method. Specified principles of creation of appropriate materials for teaching programming, intervention conducted with these materials and experience from a pilot research study of teaching that contains signals of how difficult it would be to change teachers’ minds to make them willing to accept and implement this approach in their teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Early Programming Education Based on Concept Building

  • Popis výsledku anglicky

    The main context of this study is the shift of programming education from professional development to general education. The article deals with methods, environments and approaches to teaching programming to everyone. Conceiving programming education as concept building by creating pupils’ mental models in selected didactical environments that are constructed to allow pupils to focus on the given problem and, at the same time, to have the structure of a set of similar short tasks of increasing difficulty with the same underlying concept. Design-based research on the evaluation of curricular materials created according to this method. Specified principles of creation of appropriate materials for teaching programming, intervention conducted with these materials and experience from a pilot research study of teaching that contains signals of how difficult it would be to change teachers’ minds to make them willing to accept and implement this approach in their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Constructivist Foundations

  • ISSN

    1782-348X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    360-372

  • Kód UT WoS článku

    000475485900032

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999