Školní zahrady ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899966" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní zahrady ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha přináší náhled do současné problematiky využívání školních zahrad ve výuce v České republice založený na soustavném výzkumu autorského kolektivu a v kontextu poznatků mezinárodních pedagogických výzkumů v této oblasti. Autorský kolektiv vycházel především z výzkumného šetření uskutečněného v rámci projektu EDUGARD podpořeného z programu INTERREG AT – CZ, který probíhal v letech 2016 – 2019, ale i z dalších svých dlouhodobých výzkumů a zkušeností. První kapitola přináší náhled do současné zahradní pedagogiky, historie školních zahrad u nás i ve světě a seznamuje se současnou úrovní vybavení a využití školních zahra d dle aktuálních výzkumných šetření. Druhá část je věnována přínosům školních zahrad a zahradní pedagogiky jako takové. Obsahuje vybrané případové studie provedené autorským týmem sledující význam výuky na školních zahradách. Třetí část je zaměřena na didaktickou metodologii zahradní pedagogiky s důrazem na moderní výukové metody, jako je badatelská a projektová výuka či didaktické hry, včetně vybraných případových studií. Ve čtvrté, závěrečné kapitole jsou stručně nastíněny aktuální výzkumnou sondou zjištěné problémy, s nimiž se zahradní pedagogika v praxi potýká.
Název v anglickém jazyce
School gardens in education
Popis výsledku anglicky
The book is engaged in the currently hotly debated issue of utilization of school gardens in teaching at elementary and secondary schools and higher education institutions. The objective of this book is to present an insight into the contemporary problems of using school gardens in teaching in the Czech Republic in the context of knowledge gained in international pedagogic research conducted in this area. To achieve this objective, the authors use results of the research held in the scope of EDUGARD project, supported by programme INTERREG AT – CZ, executed during 2016 – 2019, as well as results of their many-year research. The first chapter presents an overview of the contemporary garden pedagogy based on specialized literature research. Information is given as regards the history of school gardens both in the Czech Republic and the world. In this chapter, recommended equipment for school gardens is listed and authors inform their readers of the current level of equipping and use of school gardens as mapped by them in their research studies. The second part delineates the contributions of school gardens and garden pedagogy. This part contains selected case studies, carried out by the authorial team, with the focus on the importance of teaching in school gardens. The third part of the book analyses the didactic methodology of garden pedagogy, laying emphasis on modern teaching methods, substantiated with case studies. The fourth and final chapter briefly outlines the problems faced by garden pedagogy in practice recently maped by the research of the authors.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7608-027-0
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Nakladatelství Epika, Jan Medek
Místo vydání
Jindřichův Hradec
Kód UT WoS knihy
—