Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900005" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o adaptačních kurzech, jakožto předpokladu společného inkluzivního) vzdělávání. Nejprve seznamuje s rozvojem samotného konceptu adaptačních kurzů, poté jsou stručně představeny základní fakta o výzkumu, který uskutečnil kolektiv autorů Jirásek, Macků, Pařízek. V další části je představena dramaturgie zážitkových akcí jakožto nástroj inkluze; konkrétně jsou popsány dramaturgické postupy využívané při tvorbě a realizaci zážitkově pojatých adaptačních kurzů. Následně jsou rozebrány závěry výzkumu zaměřeného na dynamiku dvou konkrétních adaptačních kurzů uskutečněných na principech výchovy zážitkem. Výzkum byl realizován mezi začínajícími vysokoškolským studenty; ti byli pomocí q-metodologie dotazováni na intenzitu prožívání jednotlivých aktivit na kurzech, kterých se účastnili. V rámci shrnutí výsledků jsou zdůrazněny principy podporující proces inkluze i vliv jednotlivých typů aktivit; ve zvláštní kapitole je popsána role reflexe v tomto procesu.
Název v anglickém jazyce
Dramaturgy of Adaptation Courses – Mean of Inclusion
Popis výsledku anglicky
The paper describes the Adaptation courses, as provided in the Common (inclusive) education. First introduces the development of the very concept of Adaptation courses, then briefly introduces the basic facts about the research that was organized by the team of authors Jirasek, Macku, Parizek. The next section presents the Dramaturgy of experiential courses as a tool for Inclusion; next part describes dramaturgical methods which are used to build and realization of experiential Adaptation courses. Ubsequently, we discussed the findings of research focused on two specific dynamics of Adaptation courses which were based on the principles of Experiential education. The research was conducted between young university students; they have been using Q-methodology to answer the question about the intensity of the experience in activities during the courses they attended. In summary of results, principles supporting the process of inclusion are highlighted and the impact of individual types of activities is also underlined; in a special chapter the role of reflection in this process is described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách
ISBN
978-80-905245-9-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
131-140
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
16. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—