Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900005" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o adaptačních kurzech, jakožto předpokladu společného inkluzivního) vzdělávání. Nejprve seznamuje s rozvojem samotného konceptu adaptačních kurzů, poté jsou stručně představeny základní fakta o výzkumu, který uskutečnil kolektiv autorů Jirásek, Macků, Pařízek. V další části je představena dramaturgie zážitkových akcí jakožto nástroj inkluze; konkrétně jsou popsány dramaturgické postupy využívané při tvorbě a realizaci zážitkově pojatých adaptačních kurzů. Následně jsou rozebrány závěry výzkumu zaměřeného na dynamiku dvou konkrétních adaptačních kurzů uskutečněných na principech výchovy zážitkem. Výzkum byl realizován mezi začínajícími vysokoškolským studenty; ti byli pomocí q-metodologie dotazováni na intenzitu prožívání jednotlivých aktivit na kurzech, kterých se účastnili. V rámci shrnutí výsledků jsou zdůrazněny principy podporující proces inkluze i vliv jednotlivých typů aktivit; ve zvláštní kapitole je popsána role reflexe v tomto procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Dramaturgy of Adaptation Courses – Mean of Inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the Adaptation courses, as provided in the Common (inclusive) education. First introduces the development of the very concept of Adaptation courses, then briefly introduces the basic facts about the research that was organized by the team of authors Jirasek, Macku, Parizek. The next section presents the Dramaturgy of experiential courses as a tool for Inclusion; next part describes dramaturgical methods which are used to build and realization of experiential Adaptation courses. Ubsequently, we discussed the findings of research focused on two specific dynamics of Adaptation courses which were based on the principles of Experiential education. The research was conducted between young university students; they have been using Q-methodology to answer the question about the intensity of the experience in activities during the courses they attended. In summary of results, principles supporting the process of inclusion are highlighted and the impact of individual types of activities is also underlined; in a special chapter the role of reflection in this process is described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách

  • ISBN

    978-80-905245-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    131-140

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    16. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku