Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149781" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/151/189" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/151/189</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
VÝCHODISKA: Integrovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin školní tělesné výchovy je proces, který naráží na mnoho postojových a architektonických barier, který se neobejde bez kvalitně připravených pedago gických pracovníků a podpůrnýchsystémů. Jednou z možností jak zajistit budoucím učitelům tělesné výchovy (TV) adekvátní kompetence, potřebné k úspěšné práci s osobami se zdravotním postižením (ZP), je zařazení předmětů z oblasti aplikovaných pohybových aktivit/aplikované tělesné výchovy (APA/ATV) do kurikul studijních oborů učitelství tělesné výchovy. CÍLE: Cílem tohoto výstupu je analýza nabídky předmětů z oblasti APA/ATV pro studenty bakalářských a navazujících magisterských tělovýchovných oborů. METODIKA: Kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou prošli předměty se zaměřením na aplikované pohybové aktivity, které nabízejí ve vybraných tělovýchovných oborech veřejné vysoké školy v České republice. Celkem tyto podmínky splnily předměty na šesti fakultách (Faku
Název v anglickém jazyce
An analysis of university subjects from the field of adapted physical activity in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
BACKGROUND: The inclusion of students with special educational needs is a process, which faces many challenges. An essential condition for the success of inclusion is the competence of physical educators. We suggest that it is necessary to establish courses focused on adapted physical activity as part of the university education for physical education (PE) teachers. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyze courses focused on adapted phy sical activity within teacher preparation programs. METHODS:We conducted quantitative and qualitative content analysis of subjects which was focused on adapted physical activity at selected public universities in t he Czech Republic. In total, subjects from the six faculties met the conditions. RESULTS: The results show the lack of emphasis for this area in the current PE teacher preparations programs, which is one of basic requirements for success of the inclusion process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
95-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—