Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149781" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/151/189" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/151/189</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    VÝCHODISKA: Integrovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin školní tělesné výchovy je proces, který naráží na mnoho postojových a architektonických barier, který se neobejde bez kvalitně připravených pedago gických pracovníků a podpůrnýchsystémů. Jednou z možností jak zajistit budoucím učitelům tělesné výchovy (TV) adekvátní kompetence, potřebné k úspěšné práci s osobami se zdravotním postižením (ZP), je zařazení předmětů z oblasti aplikovaných pohybových aktivit/aplikované tělesné výchovy (APA/ATV) do kurikul studijních oborů učitelství tělesné výchovy. CÍLE: Cílem tohoto výstupu je analýza nabídky předmětů z oblasti APA/ATV pro studenty bakalářských a navazujících magisterských tělovýchovných oborů. METODIKA: Kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou prošli předměty se zaměřením na aplikované pohybové aktivity, které nabízejí ve vybraných tělovýchovných oborech veřejné vysoké školy v České republice. Celkem tyto podmínky splnily předměty na šesti fakultách (Faku

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of university subjects from the field of adapted physical activity in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    BACKGROUND: The inclusion of students with special educational needs is a process, which faces many challenges. An essential condition for the success of inclusion is the competence of physical educators. We suggest that it is necessary to establish courses focused on adapted physical activity as part of the university education for physical education (PE) teachers. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyze courses focused on adapted phy sical activity within teacher preparation programs. METHODS:We conducted quantitative and qualitative content analysis of subjects which was focused on adapted physical activity at selected public universities in t he Czech Republic. In total, subjects from the six faculties met the conditions. RESULTS: The results show the lack of emphasis for this area in the current PE teacher preparations programs, which is one of basic requirements for success of the inclusion process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    95-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus