Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pobytové akce se studenty: ochota a připravenost k participaci akademických pracovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900007" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900007 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/19:00112910

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >10.7441/vu.2019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pobytové akce se studenty: ochota a připravenost k participaci akademických pracovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adaptační a seznamovací kurzy, projektové dny a jiné extra-kurikulární aktivity se stále častěji objevují v akreditovaných studijních programech nejrůznějšího zaměření. Jedná se o vícedenní pobytové akce s různou mírou intenzity a s různou proporcí času věnovaného oficiálním programovým aktivitám a volnočasovým činnostem. Charakter těchto akcí s sebou nese požadavek účasti studentů i akademických pracovníků – vysokoškolských učitelů. Příspěvek upozorňuje nejen na silné a slabé stránky samotných vícedenních akcí, ale především upozorňuje na nenaplněnou potřebu neformálního setkání studentů a vyučujících během těchto akcí. Na základě uskutečněného dotazování (akademickým pracovníkům byl předložen dotazník sestávající se z pěti otevřených otázek) mezi akademickými pracovníky dvou fakult Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích je diskutována míra ochoty a připravenosti akademických pracovníků k účasti na zmíněných akcích i k neformálnímu setkání se studenty v době jejich volného času. Akademičtí pracovníci svou účast na vícedenních akcích nejčastěji zdůvodňují přínosy, které z účasti plynou pro obě skupiny zúčastněných, tzn. méně formální prostředí umožňující lepší vzájemné poznání, možnost navázat vztah, naladit se a na to pak navázat ve výuce. Důvodem neúčasti jsou charakterové vlastnosti akademických pracovníků jako introverze, zdravotní důvody, či časová vytíženost. Uvedená zjištění umožňují nahlédnout na motivaci akademických pracovníků k účasti na vícedenních akcích, které mají potenciál nabídnout jak vysokoškolským učitelům, tak studentům otevřenější prostředí. Toto neformální prostředí nabízí prostor pro odbourání svázanosti vysokoškolského prostředí. Právě otevření klimatu vysokoškolské instituce tak má šanci motivovat studenty. Pro hlubší pochopení a uchopení role vysokoškolského pedagoga v prostředí extra-kurikulárních aktivit by bylo žádoucí zjištění doplnit o pohled studentů. Tento příspěvek však alespoň otevírá diskuzi nad otázkou přesahu působení akademického pracovníka v této rovině.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-day events with students: responsibility and readiness for participation of academics

  • Popis výsledku anglicky

    Adaptation and get-to-know courses, project days, and other extra-curricular activities are increasingly appearing in accredited university degree programs of all kinds. These are multi-day events with varying degrees of intensity and different proportions of time devoted to official program activities and leisure activities. The nature of these events implies the participation of students and academics – university teachers. The paper draws attention not only to the strengths and weaknesses of the multi-day events themselves but also to the unmet need for informal meetings of students and teachers during these events. Based on the questioning (a questionnaire consisting of five open questions) among the academic staff of two faculties of the University of South Bohemia in České Budějovice, the authors discuss the degree of willingness and readiness of academic staff to attend these events and informal meeting with students during their free time. Academics most often justify their participation in multi-day events by the benefits of participation for both groups of participants; a less formal environment is allowing for better mutual knowledge, the possibility of establishing a relationship, attuning to it, and then continuing in teaching. The reason for their absence in multi-day events lies in the character traits of academics, such as introversion, health reasons, or time constraints. These findings provide an insight into the motivation of academics to participate in multi-day events that have the potential to offer both a more open environment for university teachers and students. This informal environment offers space for breaking the boundaries of the university environment. It is the opening of the climate of a higher education institution that has a chance to motivate students. In order to gain a deeper understanding of the role of university educators in the environment of extra-curricular activities, it would be desirable to supplement the findings with the students’ perspective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vysokoškolský učitel vzdělávání, praktiky, pozice

  • ISBN

    978-80-7454-918-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    89-98

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku