Flexibilní formy rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vysokoškolských učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43969219" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43969219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35079/29919" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35079/29919</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-3-274" target="_blank" >10.5817/PedOr2022-3-274</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Flexibilní formy rozvoje pedagogicko-psychologických dovedností vysokoškolských učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Profesní rozvoj akademických pracovníků v oblasti vysokoškolské pedagogiky je důležitou součástí vzdělávání zaměstnanců Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 2009 je rozvoj pedagogicko-psychologických dovedností realizován různými typy flexibilních forem vzdělávání. Cílem je usnadnit vysokoškolským učitelům účast na vzdělávacích aktivitách profesního rozvoje a sladit jejich výzkumnou a vzdělávací činnost s průběžným dalším vzděláváním. Flexibilita vzdělávací nabídky je zajišťována s využitím prezenčních, distančních i kombinovaných vzdělávacích programů, různorodostí aktivit a jejich časové organizace. Při přípravě a realizaci školení a kurzů jsou kombinovány synchronní a asynchronní formy distančního on-line vzdělávání a účinně jsou využívány audiovizuální záznamy z vybraných vzdělávacích akcí. V příspěvku budou představeny jednotlivé využívané formy, jejich výhody, nevýhody a konkrétní příklady jejich realizace včetně zpětné vazby účastníků. Pro přípravu příspěvku byla provedena obsahová analýza více než 900 závěrečných zpětnovazebných zpráv účastníků kurzů a vzdělávacích akcí, které byly na Západočeské univerzitě v Plzni realizovány od ledna 2018 do června 2022.
Název v anglickém jazyce
Flexible forms of development of pedagogical and psychological skills of university teachers
Popis výsledku anglicky
Professional development of academic staff in the field of higher education is an important part of the education of the staff of the University of West Bohemia in Pilsen. Since 2009, the development of pedagogical-psychological skills has been implemented through various types of flexible forms of training. The aim is to facilitate the participation of university teachers in professional development activities and to align their research and educational activities with ongoing further education. The flexibility of the educational offer is ensured by using full-time, distance and combined educational programmes, a variety of activities and their time organisation. Synchronous and asynchronous forms of online distance learning are combined in the preparation and delivery of training and courses, and audiovisual recordings of selected training events are used effectively. The paper will present the different forms used, their advantages, disadvantages and specific examples of their implementation, including feedback from participants. For the preparation of the paper, a content analysis of more than 900 final feedback reports of participants of courses and educational events implemented at the University of West Bohemia in Pilsen from January 2018 to June 2022 was conducted.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
274-288
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—