Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43902457" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43902457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje problematice psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ a jejímu významu. Cílem příspěvku je představit návrh na zařazení „psychologického minima“ již do základního vzdělávání. Obsah tohoto navrženého minima vychází z výzkumu na středních školách u nás, kdy bylo zkoumáno, které dimenze mezinárodního konceptu funkční psychologické gramotnosti (McGovern et al., 2010) jsou ve výuce psychologie rozvíjené. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejméně rozvíjenými dimenzemi ve výuce psychologie na středních školách jsou: vědecké a kritické myšlení (Nohavová, 2018). Tyto poznatky se staly podkladem pro úvahy, co by žáci již na základní škole měli vědět o psychologii.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of psychology in the curriculum of the elementary school and secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    This text is dedicated to the issue of psychology in the curriculum of the elementary school and secondary school and of its importance. The goal of the contribution is to introduce the proposal to put “the psychology minimum” already in the program of basic education. The content of this proposed minimum is based on the research conducted at secondary schools in the Czech Republic. There it was investigated which dimensions of the international concept of functional psychology literacy (McGovern et al., 2010) are being developed in the teaching of psychology. The results of the research show that the least-developed dimensions in the teaching of psychology at secondary schools are: scientific and critical thinking (Nohavová, 2018). This knowledge became the basis for the reflections about what the pupils should already know in elementary school about psychology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání — propojení teorie a praxe, Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Společenství praxe

  • ISBN

    978-80-7603-103-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    49-68

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku