Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43902457" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43902457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje problematice psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ a jejímu významu. Cílem příspěvku je představit návrh na zařazení „psychologického minima“ již do základního vzdělávání. Obsah tohoto navrženého minima vychází z výzkumu na středních školách u nás, kdy bylo zkoumáno, které dimenze mezinárodního konceptu funkční psychologické gramotnosti (McGovern et al., 2010) jsou ve výuce psychologie rozvíjené. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejméně rozvíjenými dimenzemi ve výuce psychologie na středních školách jsou: vědecké a kritické myšlení (Nohavová, 2018). Tyto poznatky se staly podkladem pro úvahy, co by žáci již na základní škole měli vědět o psychologii.
Název v anglickém jazyce
The importance of psychology in the curriculum of the elementary school and secondary school
Popis výsledku anglicky
This text is dedicated to the issue of psychology in the curriculum of the elementary school and secondary school and of its importance. The goal of the contribution is to introduce the proposal to put “the psychology minimum” already in the program of basic education. The content of this proposed minimum is based on the research conducted at secondary schools in the Czech Republic. There it was investigated which dimensions of the international concept of functional psychology literacy (McGovern et al., 2010) are being developed in the teaching of psychology. The results of the research show that the least-developed dimensions in the teaching of psychology at secondary schools are: scientific and critical thinking (Nohavová, 2018). This knowledge became the basis for the reflections about what the pupils should already know in elementary school about psychology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání — propojení teorie a praxe, Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Společenství praxe
ISBN
978-80-7603-103-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
49-68
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—