Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPACT OF SOCIAL EXCLUSION ON THE SCHOOL SUCCESS OF ROMA CHILDREN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901487" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901487 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12110/20:43901487

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2021/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2020_final1-157-164.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2021/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2020_final1-157-164.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    THE IMPACT OF SOCIAL EXCLUSION ON THE SCHOOL SUCCESS OF ROMA CHILDREN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivem sociálního vyloučení na školní úspěšnost romských dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPACT OF SOCIAL EXCLUSION ON THE SCHOOL SUCCESS OF ROMA CHILDREN

  • Popis výsledku anglicky

    It has long been pointed out at the poor school results of Roma children and influences social exclusion in the field of education. The goal of the paper is to analyze the relationship of objectively and subjectively expressed social exclusion to the test of mathematical abilities and reading in Roma children in different age categories. From the point of view of the methodological approach, the quantitative approach, the methodof questioning and the technique of standardized questionnaires were chosen: Diagnostic structure of mathematical abilities (DISMAS), test of fast reading from batteries of diagnostic test literacy skills and Scale of disadvantage. Research group representing Roma families on the basis of ethnic self-identification, selected quantitative selection throughout the Czech Republic (N = 156). Data were processed by nonparametric tests. The results of the research did not provide statistical significance in the context of objective exclusion in the search for life in the excluded locality and selected tests of school abilities in Roma children. Within the subjectively expressed experience of exclusion, a significant relationship to the reading test was described in 7-year-old respondents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000187" target="_blank" >TL02000187: Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY

  • ISBN

    978-80-87291-27-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    146-153

  • Název nakladatele

    Vysoká škola PRIGO

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Trojanovice

  • Datum konání akce

    1. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku