Akční výzkum na školách: čtenářské strategie na školách v Jihočeském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901813" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV30_2020.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV30_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akční výzkum na školách: čtenářské strategie na školách v Jihočeském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
AKČNÍ VÝZKUM NA ŠKOLÁCH; ČTENÁŘSKÉ STRATEGIE NA ŠKOLÁCH V JIHOČESKÉM KRAJI, CÍLEM STUDIE JE PREZENTOVAT VÝSLEDKY AKČNÍHO VÝZKUMU, KTERÝ BYL REALIZOVÁN NA VYBRANÝCH ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOČESKÉM KRAJI. ZÁKLADNÍ METODOU VÝZKUMNĚ-PILOTNÍHO PROJEKTU BYL AKČNÍ VÝZKUM SPOČÍVAJÍCÍ V PILOTÁŽI INOVATIVNÍCH POSTUPŮ A METOD SOUVISEJÍCÍCH S ČTENÁŘSKÝMI STRATEGIEMI VEDOUCÍ K ROZVOJI ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI A KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ OBECNĚ. CÍLEM PROJEKTU BYLO POMOCÍ AKČNÍHO VÝZKUMU OVĚŘIT ÚČINNÉ METODY VÝUKY ČTENÁŘSKÝCH STRATEGIÍ, KTERÉ VEDOU K POROZUMĚNÍ TEXTU, A ÚČINNÉ METODY TVORBY TEXTŮ DLE KOMUNIKAČNÍHO ZÁMĚRU JEDINCE. PROJEKT BYL ZAMĚŘEN NA ŽÁKY ZE SOCIOEKONOMICKY ZNEVÝHODNĚNÉHO A KULTURNĚ ODLIŠNÉHO PROSTŘEDÍ
Název v anglickém jazyce
ACTION RESEARCH AT SCHOOLS: READING STRATEGIES AT SCHOOLS IN
Popis výsledku anglicky
THE AIM OF THE STUDY IS TO PRESENT THE RESULTS OF THE ACTION RESEARCH CONDUCTED AT SELECTED ELEMENTARY SCHOOLS IN THE SOUTH BOHEMIAN REGION. THE BASIC METHOD OF THE RESEARCH-PILOT PROJECT WITH THE EMPHASIS ON PUPILS FROM SOCIO-ECONOMICALLY DISADVANTAGED AND CULTURALLY DIFFERENT BACKGROUNDS WAS THE ACTION RESEARCH CONSISTING OF PILOTING INNOVATIVE APPROACHES AND METHODS RELATED TO READING STRATEGIES LEADING TO THE DEVELOPMENT OF READING LITERACY AND KEY COMPETENCES OF PUPILS IN GENERAL. THE AIM OF THE PROJECT WAS TO VERIFY BY MEANS OF THE ACTION RESEARCH THE EFFECTIVE METHODS OF TEACHING READING STRATEGIES THAT LEAD TO THE UNDERSTANDING OF TEXTS AND THE EFFECTIVE METHODS OF CREATING TEXTS ACCORDING TO THE INDIVIDUAL'S COMMUNICATION INTENT.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
27-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—