Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artistic schematism in the digital age and principle of contact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901907" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artistic schematism in the digital age and principle of contact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is devoted to the influence of schemes in visual imaging in the history of art and in contemporary art education. It focuses on the development of image representation and processes of forming visual schemes, their modifications and changes in art culture. It observes the importance of previous experience and knowledge in the capturing of perceived reality, following the strength of tradition and its influence on the perception and mediation of reality. The text examines what effect the current visual culture has on creating schemes in today&apos;s art education. This article is an attempt to define the position of the teacher and their role in filtering quality schemes based on the history of art culture from the large quantity of inferior and often defective schemes of the present.

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic schematism in the digital age and principle of contact

  • Popis výsledku anglicky

    The text is devoted to the influence of schemes in visual imaging in the history of art and in contemporary art education. It focuses on the development of image representation and processes of forming visual schemes, their modifications and changes in art culture. It observes the importance of previous experience and knowledge in the capturing of perceived reality, following the strength of tradition and its influence on the perception and mediation of reality. The text examines what effect the current visual culture has on creating schemes in today&apos;s art education. This article is an attempt to define the position of the teacher and their role in filtering quality schemes based on the history of art culture from the large quantity of inferior and often defective schemes of the present.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Connection - Contact – Community (permanent on-line in Education of Art)

  • ISBN

    978-80-7363-447-6

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    190-221

  • Počet stran knihy

    250

  • Název nakladatele

    Muni Press, Dokořán

  • Místo vydání

    Brno, Praha

  • Kód UT WoS kapitoly