Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of Abstraction and Algorithmic Tasks Used in Bebras Challenge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902812" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/723/info" target="_blank" >https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/723/info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15388/infedu.2021.30" target="_blank" >10.15388/infedu.2021.30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of Abstraction and Algorithmic Tasks Used in Bebras Challenge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the analysis of Bebras Challenge tasks to find Informatics tasks that develop abstract thinking. Our study seeks to find which Bebras tasks develop abstraction and in what way. We analysed hundreds of tasks from the Czech contest to identify those tasks requiring participants to abstract directly or use abstract structures. Results show that an agreement among experts on stating which task is focused on abstraction is at a moderate level. We discovered that tasks focused on abstraction occur four to five times less frequently in sets of contest tasks than algorithmic tasks. Our findings proved that abstract tasks results compared with algorithmic ones did not differ in neither age nor gender group of contestants.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of Abstraction and Algorithmic Tasks Used in Bebras Challenge

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the analysis of Bebras Challenge tasks to find Informatics tasks that develop abstract thinking. Our study seeks to find which Bebras tasks develop abstraction and in what way. We analysed hundreds of tasks from the Czech contest to identify those tasks requiring participants to abstract directly or use abstract structures. Results show that an agreement among experts on stating which task is focused on abstraction is at a moderate level. We discovered that tasks focused on abstraction occur four to five times less frequently in sets of contest tasks than algorithmic tasks. Our findings proved that abstract tasks results compared with algorithmic ones did not differ in neither age nor gender group of contestants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000222" target="_blank" >TL03000222: Rozvoj informatického myšlení pomocí situačních algoritmických problémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informatics in Education

  • ISSN

    1648-5831

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    717-736

  • Kód UT WoS článku

    000731402000009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122592209