Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902813" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá výukou práce v operačním systému Linux na skupině pregraduálních studentů informatiky během pandemie COVID-19. Výuka byla založena na principech problémového vyučování a byly během ní využity sady gradovaných úloh. Pro zabezpečení interakce mezi učitelem a studenty byla zvolena synchronní distanční výuka. Při ní bylo požadováno, aby učitel mohl průběžně sledovat obrazovky studentů a dle potřeby jim díky tomu s řešením úkolů pomoci. Pro tento účel byla na fakultní server nainstalována open source platforma Jitsi Meet, která umožňuje videokonference se sdílením více obrazovek současně. Pro zajištění individualizace výuky byly studentům do LMS Moodle vloženy pokyny pro práci a zároveň zde byla vytvořena fóra, do nichž studenti vkládali řešení dílčích úkolů. V článku uvádíme zjištění z evaluace takové výuky, a to z pohledu učitele i studentů. Limitem takové výuky byla kvalita internetového připojení jednotlivých studentů a omezená možnost vzájemné komunikace mezi studenty.
Název v anglickém jazyce
Synchronous online lessons of Informatics with the usage of problem-based tasks
Popis výsledku anglicky
The paper looks at learning to work in the Linux operating system in a group of pre-graduate students of Informatics during the COVID-19 pandemic. Lessons were based on the principles of problem based learning while using a set of tasks with increasing difficulty. The synchronous distance lessons were chosen to secure a teacher-student interaction. During these lessons it was required from the teacher to continuously watch students´ screens and by doing so, help with a solution for tasks if necessary. For this purpose, the open source Jitsi Meet platform was installed on the faculty server which allows videoconferences to share multiple screens simultaneously. Instructions for students were inserted into LMS Moodle to secure the individualization of lessons. Forums were also created there where students could submit their answers to certain tasks. In the paper we present our findings from the evaluation of such lessons, both from the teacher’s and students’ perspective. The limit for such lessons is the quality of the Internet access of students and the restricted opportunity for communication among students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2021
ISBN
978-80-557-1823-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
152-157
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
24. 3. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—