Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902813" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá výukou práce v operačním systému Linux na skupině pregraduálních studentů informatiky během pandemie COVID-19. Výuka byla založena na principech problémového vyučování a byly během ní využity sady gradovaných úloh. Pro zabezpečení interakce mezi učitelem a studenty byla zvolena synchronní distanční výuka. Při ní bylo požadováno, aby učitel mohl průběžně sledovat obrazovky studentů a dle potřeby jim díky tomu s řešením úkolů pomoci. Pro tento účel byla na fakultní server nainstalována open source platforma Jitsi Meet, která umožňuje videokonference se sdílením více obrazovek současně. Pro zajištění individualizace výuky byly studentům do LMS Moodle vloženy pokyny pro práci a zároveň zde byla vytvořena fóra, do nichž studenti vkládali řešení dílčích úkolů. V článku uvádíme zjištění z evaluace takové výuky, a to z pohledu učitele i studentů. Limitem takové výuky byla kvalita internetového připojení jednotlivých studentů a omezená možnost vzájemné komunikace mezi studenty.

  • Název v anglickém jazyce

    Synchronous online lessons of Informatics with the usage of problem-based tasks

  • Popis výsledku anglicky

    The paper looks at learning to work in the Linux operating system in a group of pre-graduate students of Informatics during the COVID-19 pandemic. Lessons were based on the principles of problem based learning while using a set of tasks with increasing difficulty. The synchronous distance lessons were chosen to secure a teacher-student interaction. During these lessons it was required from the teacher to continuously watch students´ screens and by doing so, help with a solution for tasks if necessary. For this purpose, the open source Jitsi Meet platform was installed on the faculty server which allows videoconferences to share multiple screens simultaneously. Instructions for students were inserted into LMS Moodle to secure the individualization of lessons. Forums were also created there where students could submit their answers to certain tasks. In the paper we present our findings from the evaluation of such lessons, both from the teacher’s and students’ perspective. The limit for such lessons is the quality of the Internet access of students and the restricted opportunity for communication among students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didinfo 2021

  • ISBN

    978-80-557-1823-1

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    152-157

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    24. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku