Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometry of planetary motion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904143" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://atcm.mathandtech.org/EP2021/regular/21914.pdf" target="_blank" >https://atcm.mathandtech.org/EP2021/regular/21914.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geometry of planetary motion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is inspired by the lecture &quot;The Motion of Planets around the Sun&quot; given by Richard Feynman, American physicist and Nobel Laureate, in 1964, namely by steps of Feynman&apos;s geometrical proof of the law of ellipses, which was based on Isaac Newton&apos;s approach to the problem. The contribution focuses on selected passages of this proof, interprets them using the program of dynamic mathematics GeoGebra and offers their use in the form of activities that can be implemented at different levels of mathematics curriculum of lower and upper secondary school. The activities presented in the paper are suitable for the implementation of the STEM approach to mathematics education as they combine the topics of the mathematics and physics curriculum, in addition against the backdrop of the captivating story of discovering the essence of the functioning of the universe.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometry of planetary motion

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is inspired by the lecture &quot;The Motion of Planets around the Sun&quot; given by Richard Feynman, American physicist and Nobel Laureate, in 1964, namely by steps of Feynman&apos;s geometrical proof of the law of ellipses, which was based on Isaac Newton&apos;s approach to the problem. The contribution focuses on selected passages of this proof, interprets them using the program of dynamic mathematics GeoGebra and offers their use in the form of activities that can be implemented at different levels of mathematics curriculum of lower and upper secondary school. The activities presented in the paper are suitable for the implementation of the STEM approach to mathematics education as they combine the topics of the mathematics and physics curriculum, in addition against the backdrop of the captivating story of discovering the essence of the functioning of the universe.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th Asian Technology Conference in Mathematics

  • ISBN

  • ISSN

    1940-4204

  • e-ISSN

    1940-4204

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    387-399

  • Název nakladatele

    Mathematics and Technology, LLC

  • Místo vydání

    Radford, VA, USA

  • Místo konání akce

    Radford, Virginia, USA

  • Datum konání akce

    13. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku