Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction to the Thematic Working Group 18: International perspectives on mathematics teacher education and professional development: current and emerging research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905151" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hal.science/hal-03808735" target="_blank" >https://hal.science/hal-03808735</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction to the Thematic Working Group 18: International perspectives on mathematics teacher education and professional development: current and emerging research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we review all of the contributions to TWG18, focusing on the range of research interests, theoretical perspectives and frameworks, and methodological approaches. From this review, the presentations, and discussions, the following future directions have emerged in relation to teacher education (TE): 1) Establishing and exploring research informed design principles; 2) summarising relevant theoretical directions; 3) exploring teacher change from an ethical perspective; and 4) scaling up innovative approaches within TE. In relation to professional development (PD), the following future directions have emerged: 1) Exploring the different roles of participants in PD; 2) exploring what makes change difficult and how professional growth best can be supported; and 3) understanding how we can best build on previous research, and each other, in order to develop the field of mathematics PD research.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction to the Thematic Working Group 18: International perspectives on mathematics teacher education and professional development: current and emerging research

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we review all of the contributions to TWG18, focusing on the range of research interests, theoretical perspectives and frameworks, and methodological approaches. From this review, the presentations, and discussions, the following future directions have emerged in relation to teacher education (TE): 1) Establishing and exploring research informed design principles; 2) summarising relevant theoretical directions; 3) exploring teacher change from an ethical perspective; and 4) scaling up innovative approaches within TE. In relation to professional development (PD), the following future directions have emerged: 1) Exploring the different roles of participants in PD; 2) exploring what makes change difficult and how professional growth best can be supported; and 3) understanding how we can best build on previous research, and each other, in order to develop the field of mathematics PD research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

  • ISBN

    979-12-210-2537-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    3051-3059

  • Název nakladatele

    Free University of Bozen-Bolzano, Italy and ERME

  • Místo vydání

    Bozen-Bolzano, Italy

  • Místo konání akce

    Bolzano (online)

  • Datum konání akce

    2. 2. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku