Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SITUATIONAL ALGORITHMIC TASKS WITH THE ASSEMBLING OF PROGRAM CODE AS A TOOL FOR DEVELOPING COMPUTATIONAL THINKING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905262" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202202-0001_situacni_algoritmicke_ulohy_se_sestavovanim_programoveho_kodu_jako_nastroj_rozvijeni_informatickeho_mysleni.php" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202202-0001_situacni_algoritmicke_ulohy_se_sestavovanim_programoveho_kodu_jako_nastroj_rozvijeni_informatickeho_mysleni.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2022.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SITUATIONAL ALGORITHMIC TASKS WITH THE ASSEMBLING OF PROGRAM CODE AS A TOOL FOR DEVELOPING COMPUTATIONAL THINKING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarizes the experience with the development of situational algorithmic tasks, the solution of which is based on assembling a program from blocks. This paper deals with the didactic background of two created templates (worlds) in which a given problem is solved by programming a sprite. Based on these templates, sets of tasks, which are applicable in lessons as part of the new computer science cur-riculum, were created. Moreover, other tasks, which were included in the Bebras Chal-lenge, were created. Being used in lessons, these tasks were perceived by teachers as useful, beneficial and they were found not being difficult for pupils

  • Název v anglickém jazyce

    SITUATIONAL ALGORITHMIC TASKS WITH THE ASSEMBLING OF PROGRAM CODE AS A TOOL FOR DEVELOPING COMPUTATIONAL THINKING

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the experience with the development of situational algorithmic tasks, the solution of which is based on assembling a program from blocks. This paper deals with the didactic background of two created templates (worlds) in which a given problem is solved by programming a sprite. Based on these templates, sets of tasks, which are applicable in lessons as part of the new computer science cur-riculum, were created. Moreover, other tasks, which were included in the Bebras Chal-lenge, were created. Being used in lessons, these tasks were perceived by teachers as useful, beneficial and they were found not being difficult for pupils

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000222" target="_blank" >TL03000222: Rozvoj informatického myšlení pomocí situačních algoritmických problémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    101-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus