Electronic supplements to physics textbooks in distance teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905379" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078596" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/5.0078596</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078596" target="_blank" >10.1063/5.0078596</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electronic supplements to physics textbooks in distance teaching
Popis výsledku v původním jazyce
Electronic supplements to physics textbooks are designed to deepen basic physical concepts and increase pupils’ motivation to take an interest in physics. This product can also be used for distance teaching. The conclusions of research focused on the analysis of pupils’ activities using an eye camera are very important for the success of working with this teaching material. The conclusions of the research focused on the analysis of pupils’ activities using an eye tracking camera are very important for the success of working with this teaching material. The article gives a brief evaluation of this software by lower secondary school pupils (ISCED 2) at whom the “Supplement” was tested. The text shows the possibilities of the supplement from the point of view of the teacher in distance learning.
Název v anglickém jazyce
Electronic supplements to physics textbooks in distance teaching
Popis výsledku anglicky
Electronic supplements to physics textbooks are designed to deepen basic physical concepts and increase pupils’ motivation to take an interest in physics. This product can also be used for distance teaching. The conclusions of research focused on the analysis of pupils’ activities using an eye camera are very important for the success of working with this teaching material. The conclusions of the research focused on the analysis of pupils’ activities using an eye tracking camera are very important for the success of working with this teaching material. The article gives a brief evaluation of this software by lower secondary school pupils (ISCED 2) at whom the “Supplement” was tested. The text shows the possibilities of the supplement from the point of view of the teacher in distance learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didactic Transfer of Physics Knowledge Through Distance Education: DIDFYZ 2021
ISBN
978-0-7354-4341-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP Publishing LLC
Místo vydání
Melville, New York
Místo konání akce
Terchová, Slovakia
Datum konání akce
13. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—