Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801TC0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801TC0 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1?expanded=1804" target="_blank" >https://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1?expanded=1804</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974397" target="_blank" >10.1063/1.4974397</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian-Silesian Region. This research involved a total of 120 pupils and focused on project teaching with the emphasis on pupil inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify pupil inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on the human body by computer-aided measuring processes. To support pupil inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observations were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.
Název v anglickém jazyce
Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive
Popis výsledku anglicky
This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian-Silesian Region. This research involved a total of 120 pupils and focused on project teaching with the emphasis on pupil inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify pupil inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on the human body by computer-aided measuring processes. To support pupil inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observations were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDFYZ 2016: From the Roots to Contemporary Education - Proceedings of the 20th International Conference
ISBN
978-0-7354-1472-3
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
'050009-1'-'050009-7'
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville, New York, 2017
Místo konání akce
Rackova Valley, Slovakia
Datum konání akce
19. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000404290700028