Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801TC0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801TC0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1?expanded=1804" target="_blank" >https://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1?expanded=1804</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974397" target="_blank" >10.1063/1.4974397</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian-Silesian Region. This research involved a total of 120 pupils and focused on project teaching with the emphasis on pupil inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify pupil inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on the human body by computer-aided measuring processes. To support pupil inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observations were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.

  • Název v anglickém jazyce

    Project-Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian-Silesian Region. This research involved a total of 120 pupils and focused on project teaching with the emphasis on pupil inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify pupil inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on the human body by computer-aided measuring processes. To support pupil inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observations were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDFYZ 2016: From the Roots to Contemporary Education - Proceedings of the 20th International Conference

  • ISBN

    978-0-7354-1472-3

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    '050009-1'-'050009-7'

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

    Melville, New York, 2017

  • Místo konání akce

    Rackova Valley, Slovakia

  • Datum konání akce

    19. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000404290700028