Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project - Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F16%3A86098391" target="_blank" >RIV/61989100:27620/16:86098391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1" target="_blank" >http://aip.scitation.org/toc/apc/1804/1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974397" target="_blank" >10.1063/1.4974397</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project - Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract. This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian- Silesian Region. This research involved the total of 120 students and focused on project teaching with the emphasis on student inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify student inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on human body by computer-aided measuring processes. To support student inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observation were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.

  • Název v anglickém jazyce

    Project - Based Teaching and Other Methods to Make Learning More Attractive

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract. This contribution presents the results of a research carried out at secondary schools in the Moravian- Silesian Region. This research involved the total of 120 students and focused on project teaching with the emphasis on student inquiry activity and the connection of their knowledge in the fields of physics and biology. To verify student inquiry activity, the tasks on the worksheets have been designed specifically to measure physical quantities on human body by computer-aided measuring processes. To support student inquiry activity, group work was selected as the organization method of teaching. Audio recording and pedagogical observation were used as the research tools for assessment and a consequent evaluation of acquired data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-0-7354-0660-5

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "050009-1–050009"-"1–050009-7"

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Račkova dolina

  • Datum konání akce

    19. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku