Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O příkladu zavádění integrované výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905467" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2062" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.2062</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O příkladu zavádění integrované výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrovaná výuka je jedním z trendů současného vzdělávání a je mj. zakotvena v dokumentech vzdělávací a kurikulární politiky. Umožňuje uplatnění různých (mezipředmětových, logických, strukturních, analogických) vazeb v obsahu vzdělávacích oblastí, zejména pak propojení teoretických poznatků s praktickými činnostmi žáků. Vzhledem k tomu, že učitelé v České republice jsou připravováni ve dvouoborových aprobacích, domníváme se, že by pro ně mohla být komplexní integrovaná výuka novinkou či výzvou. Tento příspěvek prezentuje případovou studii, v níž byl sledován postup, jakým způsobem je integrovaná výuka zaváděna do praxe na vybrané základní škole. Zajímali jsme se o faktory, které podporují či brzdí její efektivní zavádění, a sledovali jsme také pohledy konkrétních osob, které se na její implementaci podílely. Výsledky výzkumu rozvoje školy ukazují, že pro úspěch implementace integrované výuky do praxe je potřebná aktivní a motivovaná spolupráce aktérů na různých úrovních v organizaci školy, včetně vytvoření příslušných podmínek na těchto úrovních. Ke stejným závěrům jsme dospěli v naší studii, v níž nám čtyři respondenti z vybrané školy, která se snaží o implementaci integrované výuky do praxe, poskytli informace o své osobní zkušenosti s tímto přístupem, o příležitostech a rizicích souvisejících s procesem implementace, o vhodných podmínkách a svých vizích. Domníváme se, že prezentované informace mohou být příkladem zajímavé zkušenosti z praxe, ale i inspirací pro učitele, studenty učitelství, vzdělavatele učitelů či vedení škol k efektivnímu plánování a implementaci integrovaného kurikula do výuky přírodovědných předmětů a matematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Through the Example of the Introduction of Integrated Teaching – a Descriptive Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Integrated teaching is one of the trends in contemporary education and is embedded in educational and curricular policy documents. It enables the application of various (cross-curricular, logical, structural, analogous) links in the content of educational areas, especially the interconnection of theoretical knowledge with practical activities with pupils. Teachers in the Czech Republic are trained in two-subject qualifications, and we assume that comprehensive integrated teaching could be a novelty or challenge for them. This paper presents a case study in which the way of implementing integrated teaching into practice was monitored in a selected primary school. We were interested in the factors that support or hinder its effective implementation, and we also looked at the views of specific people who participated in its implementation. The results of the school development research show that for the success of the implementation of integrated teaching in practice, active and motivated cooperation of people at different levels in the school organization is needed, including the creation of appropriate conditions at these levels. We came to the same conclusions in our study, in which four respondents from a selected school that is seeking to implement integrated teaching into practice provided us with information about their personal experience with this approach, the opportunities and risks associated with the implementation process, the appropriate conditions, and their visions. We believe that the information presented in this article can be an example of an interesting practical experience, but also an inspiration for teachers, student teachers, teacher educators, or school management to plan and implement an integrated curriculum for the teaching of science and mathematics effectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    72

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    235-254

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus